اسپانیا به فینال جام ملتهای اروپا صعود کرد

خبرگزای آریا- تیم ملی فوتبال اسپانیا با حذف پرتغال به بازی نهایی یورو ۲۰۱۲ صعود کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، اسپانیا در دونتسک اوکراین در ضربات پنالتی مقابل پرتغال به پیروزی رسید.دو تیم در وقت قانونی و اضافه به تساوی صفر بر صفر رسیدند و اسپانیا در ضربات پنالتی چهار بر دو پیروز شد.در ضربات پنالتی ژوائو موتینو و برونو آلوز از پرتغال و ژابی آلونسو از اسپانیا نا موفق بودند اما پِپه و نانی برای پرتغال و آندرس اینیستا، جرارد پیکه، سرخیو راموس و سسک فابرگاس برای اسپانیا گلزنی کردند.

اسپانیا، قهرمان جهان و اروپا در بازی نهایی یورو ۲۰۱۲ که روز یکشنبه در کیف اوکراین برگزار می شود، به مصاف برنده دیگر بازی نیمه نهایی بین آلمان و ایتالیا می رود.این دیدار روز پنجشنبه در ورشو برگزار می شود.

پرتغال بعد از یورو ۱۹۸۴ و یورو ۲۰۰۰، سومین بار از رسیدن به بازی نهایی باز ماند.

این تیم همچنین بعد از ناکامی در سال دو هزار و چهار ( فینال یورو ) و دو هزار و شش ( نیمه نهایی جام جهانی ) نتوانست عنوانی کسب کند.

شاگردان ویسنته دل بسکه تلاش خواهند کرد با کسب سومین قهرمانی خود یعنی یورو – جام جهانی – یورو افتخاری بی نظیر را در تاریخ فوتبال ثبت کنند.روخا ( تیم ملی اسپانیا ) با حضور در سومین فینال متوالی خود رکورد آلمان غربی را تکرار کردند.آلمان غربی در مدت چهار سال از هزار و نهصد و هفتاد و دو تا هزار و نهصد و هفتاد و شش در سه فینال متوالی بازی کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.