اسپانیا همچنان می‌خروشد

afp-6.jpeg

تظاهرات سراسری ساکنان شهر مادرید با عنوان “پارلمان را تسخیر کنید” علیه سیاست‌های ریاضت اقتصادی دولت اسپانیا در مقابل پارلمان این کشور همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ منابع دولتی تعداد تظاهرکنندگان را حدود ۲۵۰۰ تن ذکر کرده‌اند. اسپانیا در حال حاضر در دومین رکود اقتصادی خود طی سه سال اخیر به سر می‌برد و نرخ بیکاری در این کشور به ۲۵ درصد رسیده است.

کلستینو سانچز، رهبر برگزار کننده این اعتراض ها که از روز ۲۵ سپتامبرآغاز شده، می‌گوید: دموکراسی همانند بادی است که در‌ها و پنجره‌ها را می‌گشاید و هیچ گروهی از جمله نیروهای پلیس نمی‌توانند این باد را متوقف کنند.

تظاهرات سراسری در اسپانیا، سخنان ماریانو راخوی، نخست وزیر این کشور را نیز در یکی از نشست‌های حاشیه‌ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک تحت تاثیر قرار داده است.

وی گفت: ما نمی‌بینیم اما آنها حضور دارند. این تعداد اکثریت ۴۷ میلیون نفری هستند که در اسپانیا سکونت دارند. آنها بخش زیادی از اسپانیایی‌هایی هستند که مشغول به کارند، افرادی که توانایی آن را دارند که بهتر از این حتی برای خودشان عمل کنند برای اینکه سریعتر و بیشتر به موضوع‌های ملی که به همه مردم اسپانیا احترام می‌گذارد، دست یابند. کارهایی که سبب می‌شوند از این بحران اقتصادی خارج شویم.

تظاهرات ساکنان شهر مادرید درحالی در مقابل پارلمان اسپانیا ادامه دارد که قرار بود امروز (پنجشنبه) دولت طرح جدید ریاضتی خود را به پارلمان ارائه دهد. دولت اسپانیا در طرح جدید خود درصدد کاهش کسری بودجه و افزایش مالیات‌ها است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.