اسپانیا اولین فینالیست بسکتبال المپیک

تیم بسکتبال اسپانیا که یک نیمه کاملا بازنده و یک نیمه برنده بازی نیمه نهایی مقابل روسیه بود در نهایت با پیروزی ۶۷ بر ۵۹ راهی فینال المپیک شد.

   به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ تیم ملی بسکتبال اسپانیا با وجودفرار از آمریکا پیش از رسیدن به فینال، کار راحتی مقابل حریف اروپایی خود نداشت.
اسپانیا که یک بار در مرحله گروهی از روسیه شکست خورده بود درمرحله نیمه نهایی نیز مقابل این تیم قرار گرفت و این بار موفق به پیروزی نه چندان راحت ۶۷ بر ۵۹  شد.
اسپانیا در نیمه اول بازی اسیر حرکات روسها شده و هر دو کوارتر ابتدایی را با نتایج ۱۲ بر ۹ و ۱۹ بر ۱۱ باخت و در مجموع با اختلاف یازده امتیازو نتیجه ۳۱ بر ۲۰ به رختکن رفت. تیم روسیه که از بازی مرحله مقدماتی به خوبی نقاط ضعف اسپانیا را پیدا کرده بود با بازی خوب مونیا و آنتونپونکراشوف در تمام دقایق نیمه اول از نایب قهرمان دور قبل المپیک پیش بودند.اما در نیمه دوم داستان به شکل دیگری رقم خورد. اسپانیایی ها تا پایان کوارترسوم به تدریج اختلاف به وجود آمده با حریف را جبران کرده و پرتاب سه امتیازی خوزه کالدرون که یکی از بهترینهای تیمش با  ۱۴ امتیاز و ۳ریباند بود، بالاخره بازی را در چهار ثانیه مانده به پایان کوارتر سوم بانتیجه ۴۶_۴۶ مساوی کرد. این کوارتر که ده دقیقه ای طلایی برای اسپانیابود با نتیجه ۲۶ بر ۱۵ به نفع این تیم تمام شد.روسها که نگران از دست رفتن رویای فینال المپیک بودند شروع بهتری درکوارتر پایانی داشتند اما در دقیقه سوم این کوارتر بار دیگر خوزه کالدرون پرتاب سه امتیازی تعیین کننده ای داشت و برای اولین بار اسپانیا را بانتیجه ۵۱ بر ۴۹ از حریف پیش انداخت و از این لحظه بازی در دست قهرمان اروپا ماند. تلاشهای کریلنکو ستاره روسها و هم تیمی هایش هم برای بازگرداندن نتیجه جواب نداد. در حالی که ده دقیقه پایانی با نتیجه ۲۱بر۱۳ به سود اسپانیا رو به اتمام بود، پرتاب سه امتیازی فریدزون هم به گلتبدیل نشدن و با ریباند دفاعی ریس بازی به پایان رسید.پائو گسول با ۱۶ امتیاز و ده ریباند بهترین بازیکن اسپانیا بود و کالدرونبا ۱۴ و رودی فرناندز با یازده امتیاز به پیروزی تیمشان کمک کردند. کائونبا ۱۴ امتیاز و پنج ریباند، کریلنکو و پونکراشوف هر کدام با ده امتیازبهترینهای روسیه بودند.اسپانیا باید منتظر برنده دیدار آمریکا و آرژانتین برای تعیین حریف خود در فینال باشند./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.