اسپانیا با ۵ گل عربستان را در هم کوبید

به گزارش ایرنا، این مسابقه در ورزشگاه پاسارون شهر پونته ودرا در شمال غربی اسپانیا برگزار شد و در آن، تیم ضعیف عربستان سعودی با پذیرش دو گل از پدرو و گلهای کازورلا، ژاوی و ویا نشان داد در برابر قهرمان فوتبال اروپا و جهان حرفی برای گفتن ندارد.

تیم اسپانیا در این بازی که چهار روز پیش از برگزاری اولین مسابقه رسمی اش در گرجستان برای شرکت در جام جهانی ۲۰۲۴ برزیل برگزار شد، مشکل چندانی در برابر حریف عرب خود نداشت و ظاهرا ˈویسنته دل بوسکهˈ سرمربی آن برای حفظ احترام تیم مهمان و سرمربی آن، ˈفرانک ریجکاردˈ هلندی ترجیح داد از زدن گلهای بیشتر به عربستان سعودی خودداری کند.

ریجکارد هم که زمانی رهبری تیم بارسلونا را عهده دار بود، با تیم عربستان از عهده زدن هیچ گلی بر نیامد تا نشان دهد فقط رهبری و مدیریت نمی تواند یک تیم را بسازد و میدان مسابقه، مردان خود را می خواهد.

تیم عربستان در این مسابقه فقط ۲۰ دقیقه توانست مقاومت کند و پس از آن، به عروسکی تبدیل شده بود که در دستان تیم میزبان قرار داشت.

فرناندو تورس در این بازی، جشن شرکت در یکصدمین بازی ملی خود را برگزار کرد اما نتوانست از تمام وقتی که در نیمه اول مسابقه در اختیار داشت، برای زدن گل استفاده کند. شاید هم شانس با ˈنینیوˈ همراهی نکرد تا دو شلیک او وارد دروازه عربستان شده و شکوه شادی اش در یکصدمین بازی برای تیم ملی اسپانیا بیشتر شود.

سانتی کازورلا اولین کسی بود که به لطف بازی خوب پدرو رودریگز در دقیقه ۲۲ دروازه عربستان سعودی را باز کرد تا تیم حریف را از آن پس تا پایان مسابقه به لاک دفاعی فرو ببرد.

پدرو اما فقط سازنده این گل نبود، بلکه او خود دو گل را به ثمر رساند تا بازی با عربستان برای وی، معنا و جاذبه دیگری داشته باشد. او گل اول خود را چهار دقیقه پس کازورلا یعنی در دقیقه ۲۶ بازی به ثمر رساند و گل دوم او در دقیقه ۷۳ نیز پایان بخش جشنواره گلهای اسپانیا بود.

ژاوی نیز در همان دقیقه ۴۶ که وارد زمین شد، دروازه عربستان را باز کرد. این بازی یک پنالتی هم داشت که در دقیقه ۶۲ با شوت داوید ویا به ثمر رسید تا این مهاجم اسپانیایی که پس از ۹ ماه دوری از زمین مسابقه به دلیل شکستگی ساق پا به تیم ملی باز می گشت، با روحیه ای قوی، بازیهای خود را از سر بگیرد.

مسابقه تیمهای ملی اسپانیا و عربستان سعودی در حضور ۱۱ هزار تماشاگر در ورزشگاه قدیمی و ۵۰ ساله ˈپاسارونˈ برگزار شد اما یک نوع افتتاح این مجموعه ورزشی نیز به شمار می رفت زیرا پس از مدتها بازسازی، این ورزشگاه امشب شاهد اولین مسابقه فوتبال خود بود.

ˈویکتور والدسˈ تا دقیقه ۷۱ دروازه بان تیم ملی اسپانیا بود و پس از آن، جای خود را به ˈایکر کاسیاسˈ کاپیتان این تیم داد.

خوانفران، پیکه (از دقیقه ۴۶، سرخیو راموس)، آلبیول، مونرئال، سرخیو بوسکتس (از دقیقه ۶۰، اینیستا)،

بنیات، پدرو، سسک فابرگاس (از دقیقه ۴۶ ژاوی هرناندز )، کازورلا( از دقیقه ۶۰ داوید سیلوا) و فرناندو تورس ( از دقیقه ۶۲ داوید ویا) دیگر بازیکنان تیم ملی اسپانیا در برابر عربستان سعودی بودند.

برای تیم تحت رهبری فرانک ریجکارد نیز ولید (دروازه بان)، سلطان البشی، حصاوی، (از دقیقه ۸۰ البیشی)،

کامل، منصور (از دقیقه ۸۵ یاسر الشهرانی)، تیسیر (از دقیقه ۵۷، عبدل الرویلی)، احمد، سعود کریری، عبدالرحیم ( از دقیقه ۶۳ حمد الحمد )، عبدالعزیز (از دقیقه ۷۰ موتاز المصی) و نصیر ( از دقیقه ۷۶ ، محمد) در مقابل اسپانیا بازی کردند.

اروپام ۱۵۵۱/ ۳۴۰۴

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.