اسپانیا فینالیست شد

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا ، این دیدار حساس در شهر ‘دونتسک ‘ اوکراین و به قضاوت ‘ کونیت شکر’ از ترکیه برگزار شد که پس از نود دقیقه و دو وقت اضافی ،تلاش دوتیم بجایی نرسید و بازی به تساوی بدون گل انجامید و در نهایت سرنوشت آن به ضربات پنالتی کشیده شد.

در ضربات پنالتی تیم اسپانیا مدافع کسب عنوان قهرمانی ، با حساب ۴بر۲ به برتری رسید تا یاران ویسنته دل بوسکه راهی فینال شوند.

ضربات پنالتی تیم اسپانیا به ترتیب توسط آندرس اینیستا – جرالد پیکه – سرخیو راموس و سس فابرگاس به ثمر رسید ولی ضربه ژابی الونسو توسط روی پاتریسیو سنگربان پرتغال مهار شد .

همچنین ضربات تیم پرتغال توسط په په و نانی به گل تبدیل شد اما ضربه ژائو موتینیو را ایگر کاسیاس دروازه بان و کاپیتان اسپانیا خنثی کرد و ضربه برنو آلوژ به تیردوازه اسپانیا اصابت کرد .

تلاش یاران اسپانیا و پرتغال در ۴۵ دقیقه نخست بجایی نرسید و دروازه ها بسته ماند ، در مجموع این دوتیم در این نیمه، بیشتر به ارزیابی یکدیگر می پرداختند و تقریبا متعادل نشان می دادند.

در نیمه دوم نیز باوجود تلاش دوتیم ، توپی از خط دروازه ها عبور نکرد تا نتیجه مساوی بدون گل در تابلو نقش ببندد و بازی به وقت اضافی کشیده شود. دو وقت اضافی نیز همچنان قفل دروازه ها بسته ماند و بازی به ضربات پنالتی رسید .

به این ترتیب تیم اسپانیا قهرمان دوره گذشته جام ملتهای اروپا و جام جهانی ۲۰۱۰ به پیکار پایانی راه یافت . دیگر بازی نیمه نهایی ، پنجشنبه شب میان ایتالیا و آلمان در شهر ورشو مرکز لهستان برگزار خواهد شد .

دیدار نهایی جام ملتهای اروپا، یکشنبه شب هفته اینده ( یازدهم تیرماه ) در کی یف پایتخت اوکراین برگزار خواهد شد تا چهره قهرمان جام چهاردهم مشخص شود.

۱۵۹۲

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۴۱۳۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.