اسپانیا یک فرد مظنون به انفجار سفارتخانه های خارجی را دستگیر کرد

منابع خبری اسپانیا لحظاتی پیش گزارش دادند: متهم در یک مسافرخانه مرکز شهر مادرید به همراه دو کیلوگرم مواد ساخت بمب و نقشه و یادداشتهایی در باره چند سفارتخانه کشورهای غربی و امریکای لاتین در اسپانیا بازداشت شده است.

بنا به گزارشها، منطقه مورد نظر متهم برای بمب گذاری شهرک صنعتی ˈبوادیا دل مونتهˈ بود که یک منطقه مرفه نشین در غرب استان مادرید است و کشورهایی نظیر آمریکا، اروگوئه ، پاراگوئه ، شیلی و برزیل در آنجا نمایندگیهایی دارند.

روزنامه ˈآب ثˈ اسپانیا در پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی خود به نقل از پلیس گزارش داد که مواد منفجره کشف شده از متهم ترکیبی از نیترات پتاسیوم، گوگرد و ذغال سنگ آسیاب شده است و می توان با آنها بمب ساخت.

هویت متهم، ˈآلبرتو. آ. م ˈ و ۴۸ ساله معرفی شده است اگرچه پلیس احتمال می دهد وی از نظر روانی، دچار مشکلاتی باشد.

بازداشت این متهم پنج روز پس از آن صورت می گیرد که پلیس اسپانیا فرد دیگری را به همراه ۱۴۰ کیلوگرم مواد اولیه برای ساخت بمب دستگیر کرد که قصد داشت دانشگاه ˈپالما مایورکاˈ در جزایر ˈبالئارˈ واقع در دریای مدیترانه را منهدم کند.

به گفته پلیس، متهم ۲۱ ساله این پرونده با الگو گرفتن از کشتار چندین نفر در دبیرستان ˈکلمباینˈ آمریکا به دنبال آن بود تا نقشه‌ای مشابه را در دانشگاه پالما اجرا کند .

اروپام **۱۲۳۴** ۱۵۵۱

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.