اسپری های خوشبوکننده ای که قاتل قلبتان می شوند!

فروردین ۱۴۰۳

دانشمندان به تازگی متوجه اثرات خطرناک و مخفی در استفاده از انواع اسپری های خوشبوکننده و ضدتعریق در اشخاص مختلف شده اند و در خصوص استفاده از آنها اخطار می دهند.

 به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ براساس جدیدترین تحقیقات، اسپری های خوشبوکننده سبب بسته شدن منافذ تولید کننده عرق در سطح بدن می شوند و عوارضی مانند، اگزما، حساسیت های پوستی، سردرد، آسم و حتی مشکلات قلبی کشنده و بسیار خطرناک را در پی دارند.

گفتنی است، یکی از دلایل بروز این مشکلات استفاده اشخاص از این اسپری ها در محیط های دربسته و فاقد تهویه ی مناسب مانند حمام است که سبب وارد شدن مقادیر فراوانی از اسانسها، عطرها، گازهای پیشران و سایر مواد تشکیل دهنده ی این اسپری ها به حلق و گلوی اشخاص می شود.

بررسی ها نشان می دهند به تازگی و براساس آمارهای بدست آمده ۵۰ درصد از کودکان در سنین ۱۱ سالگی به بعد از این اسپری ها استفاده می کنند که والدین باید نظارت بیشتری در استفاده از این اسپری ها داشته باشند و توصیه می شود که تا سن ۱۸ سالگی جوانان از این قبیل اسپری ها استفاده نکند زیرا ریسک ابتلا به مشکلات قلبی تنفسی و بروز انواع حساسیت ها در آنها به مراتب بیشتر از بزرگسالان است.

پزشکان به اشخاص بزرگسال توصیه می کنند تا حتما از این اسپری ها در مکان های باز و یا دارای تهویه ی مناسب استفاده کنند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.