اسکوچیچ در جایگاه ویلموتس/ گذشته تکرار می‌شود؟

سرمربی کروات تیم ملی در وضعیتی تقریبا مشابه با مارک ویلموتس قرار دارد و این موضوع اندکی موجب نگرانی شده است که مبادا این بار هم فوتبال ایران از تعریف و تمجیدهای بی‌مورد متضرر شود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، نخستین اردوی تیم ملی فوتبال ایران بعد از ماه‌ها تعطیلی و کنار رفتن ویلموتس و در نتیجه آن، روی کار آمدن دراگان اسکوچیچ هفته گذشته در تهران، تاشکند و آنتالیا برگزار شد و حاصل آن پیروزی برابر ازبکستان و لغو مسابقه با مالی در آخرین ساعات بود. با این اتفاقات، دراگان اسکوچیچ هم در زمره مربیانی قرار گرفت که فعالیت خود را در تیم ملی با برد کلید زده‌اند و حداقل پیروزی مقابل ازبکستان موجب امیدواری بیشتر در میان اهالی فوتبال شد.

از نکات جالب توجه این اردو، تلاش وافر سرمربی کروات برای سر و سامان دادن به تیم از هم پاشیده مارک ویلموتس بود. بعد از جدایی سرمربی بلژیکی با نتایج ضعیف مقابل بحرین و عراق، مشخص شد در نتیجه بی‌توجهی‌های او، تیم ملی چند پاره شده بود و هیچ گونه همبستگی و همدلی در تیم ملی وجود نداشت به طوری که بازیکنان در فرودگاه از مسئولان فدراسیون فوتبال خواستار برکناری سرمربی تیم ملی شدند.

اسکوچیچ هم در این اردو، تمرکز خود را روی همبستگی و اتحاد میان کادر فنی و بازیکنان گذاشت و از جو تمرینات و جلسات تیم ملی اینطور برمی‌آمد که او توانسته در این راه موفق شود و تمرینات تیم‌ملی با توجه به نزدیکی بیشتر او با بازیکنان و تلاش برای ایجاد فضای همدلانه با بازیکنان، از حال و هوای تازه‌ای نسبت به پاییز ۹۸ برخوردار بود.

در حین اردوی تیم ملی و پس از آن هم، بازیکنان یک به یک در مصاحبه‌های خود به تعریف و تمجید از دراگان اسکوچیچ پرداختند و از خصوصیات بارز این سرمربی از جمله تلاش بسیار زیاد، گفت‌وگو با تک تک نفرات و … سخن به میان آوردند که می‌توان امیدوار بود با این روحیه و جو موجود در تیم ملی، ایران در چهار بازی آینده خود در مرحله دوم انتخابی جام جهانی موفق‌ شود.

* یک نکته نگران کننده درباره اسکوچیچ

با این حال، یک نکته نگران کننده هم درباره تیم ملی وجود دارد که از دوران مارک ویلموتس در تیم ملی نشات گرفته است. در واقع هنوز هم کسی تعریف و تمجیدهای مبالغه‌آمیز از این مربی را از یاد نبرده و همه می‌دانند که سرمربی بلژیکی نسبت به چیزی که گفته می‌شد، چقدر فاصله داشت. در واقع هر چه از ویژگی‌های فنی و اخلاقی ویلموتس تعریف شده بود، در عمل وارونه شد و در نهایت هم همه موافق جدایی این سرمربی در مدت زمان کمتر از ۶ ماه بودند که بخشی از آن هم به عملکرد او خارج از زمین مسابقه ارتباط داشت.

حالا تعریف و تمجیدهای زودهنگام از اسکوچیچ هم این نگرانی را در دل برخی هواداران ایجاد کرده است. از طرفی نخستین پیروزی او برابر یک تیم نسبتا خوب در قاره آسیا، موجب نادیده گرفته شدن برخی از نقاط ضعف تیم ملی در امور تهاجمی و تدافعی شده است.

در حال حاضر همه بازیکنان تیم ملی مشغول تعریف از خوبی‌های مربی کروات هستند که می‌تواند یک نشانه خوب تلقی شود اما ستایش‌های زودهنگام از سرمربی تیم ملی با توجه به سابقه ویلموتس، موجب برخی بدگمانی‌ها هم شده که حاصل قضاوت‌های عجولانه و نادرست بود.

در نهایت باید گفت که اتفاقات مثبتی در تیم ملی با حضور اسکوچیچ رخ داده است اما هنوز برای اینکه سرمربی کروات را با تعریف‌های بی‌جا و بی‌مورد به سمت و سوی اشتباه هدایت کنیم، زود است و تجربه ثابت کرده در این قبیل موارد باید صبور بود.

هر چند همانطور که گفته شد، اسکوچیچ از جهات مختلف نسبت به مربی نه چندان متعهدی مانند ویلموتس بهتر است و این موضوع در سالیان گذشته در ایران ثابت شده و او دوست دارد برای خودش هم که شده، نتایج بسیار خوبی با تیم ملی ایران کسب کند و تیم ملی را به هدف خود برساند.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.