اسکی صحرانوردی، مهجور اما مقاوم و با تلاش!

۱۸م دیماه ،

اسکی صحرانوردی از آن دست رشته هایی است که در کنار دشواری های خاص و ویژه اش، همچنان مقاوم و باتلاش و امید به مسیر نه چندان هموار خود ادامه می دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشیممتازنیوز، فعالیت در برخی از رشته های ورزشی چندان دشوار نیست. فضا هموار است، اقبال عمومی زیاد است و خطرات فرسایش چندانی وجود ندارد و مقاومت و استقامت زیادی لازم نیست.

اما دسته ای دیگر از ورزش ها آنهایی می باشند که اشخاصی خاص با توجه به شرایط ویژه آنها جذبش می شوند. رشته ریاضتی و استقامتی صحرانوردی از همین نوع رشته هاست که علاقه مندان خاص خود را دارد، اسکی در مسیری طولانی به توانایی و قدرت بدنی بالایی احتیاج دارد و از رشته های پرتحرک و قدرتی است.

خوشبختانه در کشور ما پتانسیل زیادی برای این رشته وجود دارد و امروز اسکی صحرانوردی به خواستگاه بخش زیادی از اسکی بازان است.

عملکرد اسکی نوردان صحرانوردی کشور هم مطلوب بوده است، اولین مدال بازی های آسیایی زمستانی در این رشته کسب شد، یک نقره و یک برنز حاصل تلاش اسکی بازان صحرانوردی بود تا در کنار همه بی توجهی ها به اسکی آرام و پرتلاش فعالیت پررنگ خود را به رخ دیگران بکشند.

سطح اسکی صحرانوردی کشورمان در آسیا بسیار بالاست و ما امروز در جمع سه یا چهار کشور برتر قرار داریم. یک مسئله مهم دیگر در اسکی صحرانوردی در لیگ اسکی با تکرار اسامی قهرمانان در طی دوره های متوالی است.

در حالی که فصل قبل در بخش انفرادی آقایان سید ستار صید، یاسین شمشکی و علیرضا مقدید در سه رده اول قرار گرفتند و در بخش بانوان نیز فرزانه رضا سلطانی، سمانه بیرامی و گلناز ساوجی اصل اول تا سوم شدند، امسال نیز این قهرمانان در لیگ اسکی صحرانوردی عملکرد بسیار خوبی داشته اند.

مسئله قابل ذکر دیگر در خصوص بانوان اسکی صحرانوردی مطرح می شود، اسکی صحرانوردی به دلیل استقامتی بودنش شرایط بسیاری دشواری به ویژه برای بانوان دارد، انجام این ورزش سبب نحیف تر شدن و تغییر شکل از لحاظ فیزیکی در بدن می شود اما عشق و علاقه فراوان به این رشته قدرتی و سخت سبب شده تا همچنان استقبال از آن با پیگیری صورت پذیرد.

اسکی صحرانوردی امسال با حضور مهره های داخلی از باشگاه های کشور در سه روز برگزار شد و دوشنبه به پایان می رسد تا بهترین اسکی بازان برای تیم ملی انتخاب شده و آنها که باید به اردو اعزام شوند نیز مشخص شوند./آق


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.