اشتراک گذاری فایل بین دو سیستم عامل متفاوت!

امروزه اگر از کسی سوال کنید که چگونه فایل‌ها را بین دو کامپیوتر اشتراک می‌گذارید، مطمعنا می‌گوید از طریق LAN و برنامه داخلی اشتراک‌گذاری اقدام می‌کنند، بله به نظر درست می‌آید اگرچه این روش دارای تنظیمات پیچیده نمی‌باشد و مجانی است اما اگر دو سیستم مورد نظر شما از دو سیستم عامل متفاوت برخودار باشند آن‌وقت چگونه فایل‌ها را به اشتراک می‌گذارید؟ به عنوان مثال اگر می‌خواهید بین دو سیستم عامل ویندوز و مک فایل به اشتراک بگذارید حتما نیاز به تنظیم SMB Sharing برای مشاهده فایل در ویندوز دارید. اما همانطور که مطلع هستید مک، ویندوز را در نقشه شبکه خود تا قبل از ریست کردن نمایش نمی‌دهد. امروز ما با یک ابزار اشتراک گذاری فایل به اسم Nitroshare آشنا می‌شویم،‌این برنامه به شما اجازه می‌دهد به راحتی فایل‌ها را بر روی شبکه به اشتراک بگذارید، در ضمن این برنامه دارای تنظیمات ساده‌ای می‌باشد و نیازی به دانش خاصی ندارد. بعد از دانلود و نصب برنامه طبق دستورالعمل برنامه را به اجرا درآورید.

بعد از وارد شدن به هر دو سیستم عامل این برنامه را اجرا کنید، مطمعن شوید که هر دو سیستم همزمان این برنامه را به اجرا درآورده باشند. سپس طبق دستور عمل جلو روید و در آخر تنظیمات اخطار را تعیین تا عملیات به پایان برسد.

حال که تنظیمات بر روی هر دو سیستم اعمال شده است، بقیه کار بسیار ساده می‌باشد. برای ارسال فایل و پوشه دو روش وجود دارد، روش اول ساده‌تر است. Nitroshare یک جعبه مجازی بر روی دسکتاپ شما می‌سازد و شما به راحتی با کشیدن و رها کردن فایل در این محدوده می‌توانید فایل‌ها را به اشتراک بگذارید.

روش دیگر استفاده از منوی Tray می‌باشد، از طریق این منو کامپیوتری را که می‌خواهید به آن فایل ارسال کنید را انتخاب می‌کنید، منوی باز شده به شما اجازه ارسال هر نوع پسوندی را می‌دهد.

جعبه تایید رسید فایل‌های ارسالی ظاهر می‌شود که نمایش دهنده لیست فایل‌هایی می‌باشد که تا حالا به اشتراک گذاشته یا گذاشته‌اید.

تنظیمات پیشرفته این برنامه از چند سرمنو تشکیل شده است، General، Appearance، Notification، Security، Network . به عنوان مثال می‌توانید از منوی Notification‌ برای تنظیمات اخطار نمایش و از Security برای تعیین محدوده دریافت فایل استفاده کرد. این در حالی است که منوی Network برای تنظیمات TCP استفاده می‌شد.

برنامه Nitroshare بر روی سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس اجرا می‌شود. جهت دانلود این برنامه به این لینک مراجعه کنید و فایل مورد نظر سیستم عامل خود را دانلود کنید.

مطالب مرتبط

  • اجرای ویندوز ۸ بر روی مک!
  • ایا نیاز است که هر شب کامپیوتر، مک، آیفون و آی‌پد خود را خاموش کنیم؟
  • وقتی کامپیوترمان ویروسی شد چه باید بکنیم؟
  • مقایسه‌ی امکانات سیستم‌ عامل های Windows Phone 8، Android 4.1 و iOS 6
  • Jelly Bean یا اندروئید ۴٫۱ و سیستم صوتی تایپ آفلاین
تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. مجید ملکی:

    بله به راحتی می توان با برنامه pcmaclan بین دو کامپیوتر مکینتاش و پی سی و همچنین آی فون و تمامی سیستمهای مبتنی بر برنامه های اپل بدون هیچ دردسر و هیچ گونه تغییر آی پی اشتراک گذاری کرد

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.