«اشتغال فارغ‌التحصیلان»مشکل گروه فیزیک دانشگاه‌ها/کاهش همکاری بین‌المللی فیزیکدانان ایرانی

۱۲م آذر ،

getty0-149.jpg

رییس کمیته فیزیک گروه علوم پایه، «اشتغال فارغ‌التحصیلان» را از جمله مشکلات رشته فیزیک در دانشگاه‌ها عنوان کرد و گفت: این موضوع ورود نخبگان به این رشته را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر بابک شکری در نشست خبری «تحول و ارتقای محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته‌های علوم پایه» با اشاره به فعالیت رشته فیزیک در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه‌های کشور تصریح کرد: امیدوار هستیم که تا پایان سال بحث بازنگری دروس و سرفصل‌ها و ایجاد رشته‌های تازه به اتمام برسد.

وی تصریح کرد: در رشته‌های علوم پایه باید در نظر داشته باشیم که نمی‌توان انتظار تغییر شگرفی در بازنگری دروس و سرفصل‌های آن داشت، چرا که مطالب این حوزه بیشتر از کشورهای دیگر آمده است و تنها می‌توانیم بعضی از سرفصل‌ها را با توجه به شرایط خود تغییر دهیم و یا اینکه با توجه به نیازهای خود، رشته‌های تازه ایجاد کنیم.

رییس کمیته فیزیک گروه علوم پایه جمعیت دانشجویان رشته فیزیک را ۱۲ درصد جمعیت کل علوم پایه که هشت درصد آموزش عالی را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد و گفت: رشته فیزیک دارای ۳۷ هزار دانشجو و ۱۵۰۰ عضو هیات علمی است.

به گفته شکری، نسبت استاد به دانشجو در رشته فیزیک ۲۳٫۱ درصد است.

وی همچنین اظهار کرد: در بازه زمانی سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۰ تولیدات علمی رشته فیزیک سه برابر شده است.

رییس کمیته فیزیک گروه علوم پایه خاطر نشان کرد: همچنین به سبب تحریم‌های موجود، سهم همکاری فیزیکدانان ایرانی با فیزیکدانان جهانی در حال کاهش است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.