اشتون:توقف ۲۰ درصد/تعطیلی فردو/تحویل ذخایر غنی شده

اشتون در مصاحبه مطبوعاتی خود در پایان مذاکرات امروز گفت:امروز تاکید می کنم که ایران باید ۳ گام برای اعتماد سازی جهانی انجام دهد.اول توقف غنی سازی ۲۰ درصد و دوم تعطیلی تاسیسات فردو و سوم هم تحویل دادن ذخایر غنی سازی شده. ما آماده ایم تا به پیشرفت برسیم. :بعد از ۵ نوبت هنوز فاصله زیادی بین ما و ایران و جود دارد و من مطمئنم آقای جلیلی هم در این باره با من هم عقیده است.

اشتون گفت: مثل استانبول و بغداد دور هم جمع شدیم تا نگرانی های جهانی را کم کنیم تا ایران بر اساس ان پی تی و قظعنامه های آزانس و شورای امنیت عمل کند.

به گزارش مهر، اشتون در مصاحبه مطبوعاتی خود در پایان مذاکرات امروز گفت:امروز تاکید می کنم که ایران باید ۳ گام برای اعتماد سازی جهانی انجام دهد.اول توقف غنی سازی ۲۰ درصد و دوم تعطیلی تاسیسات فردو و سوم هم تحویل دادن ذخایر غنی سازی شده .

وی با بیان اینکه ما آماده ایم تا به پیشرفت برسیم درباره مذاکرات امروز و دیروز اظهار داشت: ما به پیشنهادات ایران  پاسخ جامعی دادیم. امروز نظر خودمان را به ایران صریح و دقیق بیان کردیم.

وی همچینن تصریح کرد:بعد از ۵ نوبت هنوز فاصله زیادی بین ما و ایران و جود دارد و من مطمئنم آقای جلیلی هم در این باره با من هم عقیده است. اما در نهایت به این توافق رسیدیم که سطحی برای کار کارشناسی تعریف کنیم تا به گروه ۱+۵ کمک کند حرفهای ایران را بفهدو حرفهای ما را هم به آنها بزند. این نشست کارشناسی در ۳ ژولای در استانبول برگزار خواهد شد. در سطخ معاونیت هم قرار شد بین معاونیت دیداری برگزار شود و در نهایت من با آقای جلیلی تماس می گیرم ببینم چشم انداز آینده چیست و می توان نشست چند جانبه برگزار کرد یا خبر؟

اشتون در پاسخ به سوال خبرنگار رویترز که پرسیده بود آیا شما با ایران هیچ وجه اشتراکی داشتید یا نه گفت:من به آقای جلیلی هم گفتم که هیچ یک از اعضا گفت وگو برای گفت وگو را نمی خواهند. اما آنها برای اولین بار درباره محتوا صحبت کردند و ما امروز متوجه شدیم که فاصبه زیادی با هم داریم.در هر صورت بحث های کارشناسی استانبول کمک می کند به تفاهم  بیشتری برسیم.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.