اشتون: امیدوارم ایران در آلماتی۲ پاسخ مثبت دهد

۱فروردین ۱۳،

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد مذاکرات اخیر کارشناسان ایران و ۱+۵ در استانبول، مذاکراتی سیاسی نبوده و بیشتر گفت وگوها فنی و کارشناسی بوده است. به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا تأکید کرد که نشست کارشناسان ..

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد مذاکرات اخیر کارشناسان ایران و ۱+۵ در استانبول، مذاکراتی سیاسی نبوده و بیشتر گفت وگوها فنی و کارشناسی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری «روسیا الیوم»، « کاترین اشتون » مسئول سیاست خارجی و امنیتی اتحادیه اروپا تأکید کرد که نشست کارشناسان ایران و ۱+۵ در ۱۸ مارس در استانبول مذاکرات سیاسی نبوده است و گفت وگوها در مورد مسائل فنی پیشنهادهای مطرح شده بوده است.

اشتون در نشستی مطبوعاتی در پایان نشست روز قبل وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا در دوبلین افزود: بار دیگر در آلماتی با ایران نشست دیگری خواهیم داشت و معتقدم که در آن نشست می توانیم به صورت مفصل پیشنهادات خود را به تهران ارائه کنیم و امیدوارم ایران پاسخی مثبت ارائه دهد.

وی همچنین خاطر نشان کرد که تجربه او نشان می دهد که تصمیمات دیپلماتیک در مورد پرونده هسته ای ایران باید در سایه مذاکره و گفت وگو در چارچوب کار گروهی صورت بگیرد.

نشست بعدی ایران و کشورهای ۱+۵، ۱۶ فروردین در آلماتی قزاقستان برگزار خواهد شد.


– برگزیده
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.