اشتون در نیویورک با وزیران خارجه گروه ۱+۵ ملاقات خواهد کرد

کاترین اشتون مسئول امورخارجه اتحادیه اروپا طی هفته جاری با وزیران امورخارجه انگلیس ، چین ، فرانسه ، روسیه ، امریکا پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان در نیویورک ملاقات خواهد کرد.

دفتر اشتون پس از نخستن مذاکرات مستقیم وی در استانبول از ماه ژوئن سه شنبه شب در بیانیه ای با اعلام این خبر افزود : ملاقات اشتون در نیویورک ˈ به منظور ارزیابی اوضاع و بحث در مورد راه پیشرفت ˈ انجام خواهد گرفت.

اشتون قصد دارد ملاقات با این شخصیت های کلیدی را در حاشیه مذاکرات سازمان ملل و در تلاش برای به حرکت در آوردن مجدد دیپلماسی بین المللی بر سر برنامه هسته ای مورد مناقشه ایران انجام دهد.

در آغاز مذاکرات اشتون با جلیلی مذاکره کننده ارشد ایران که در کنسولگری ایران در استانبول انجام شد، هیچ اظهار نظری صورت نگرفت.

این مذاکرات که در بیانیه اشتون تنها به عنوان بخشی از تلاشهای جاری برای ˈ یافتن یک راه حل دیپلماتیک ˈ توصیف شده به دنبال مذاکرات مسکو در ماه ژوئن ، ملاقات معاونان سران هیات های مذاکره کننده و تماس های تلفنی در تابستان صورت گرفته است.

در بیانیه صادره توسط ˈ میشل مان ˈ سخنگوی اشتون نماینده عالی اتحادیه اروپا انتشار یافت، آمده است : ˈ هرچند که این یک دور مذاکرات رسمی نبود ولی ملاقات مفید و سازنده و فرصت مهمی بود تا بار دیگر ضرورت مبرم حصول پیشرفت را برای ایران مورد تاکید قرار داد .

مترجمام ۱۴۰۳ ** ۱۹۱۷

انتهای پیام /*


www.irna.ir

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.