اشتون: مهم‌ترین دستور کار مذاکرات ژنو تعیین جزئیات کارهایی است که ایران می‌خواهد انجام دهد

فروردین ۱۴۰۳

اشتون در بیانیه خود گفته است که در نشست روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر (۱۵ و ۱۶ اکتبر) در ژنو روی ترجمه این ایده به جزئیات کار خواهد شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، کاترین اشتون با صدرو بیانیه‌ای مفصل گفت دیدار وی با محمد جواد ظریف و وزرای خارجه گروه ۱+۵ در فضایی سازنده، مثبت و انرژیک بوده است.

وی در این بیانیه که روی وب پایگاه اینترنتی اتحادیه اروپا قرار گرفته و می توانید متن کامل آن را از اینجا ببینید، برنامه زمان بندی اراه شده از سوی جواد ظریف را بلند پروازانه خوانده و از آن استقبال کرده است.

اشتون در بیانیه خود گفته است که در نشست روزهای ۲۳ و ۲۴ مهر (۱۵ و ۱۶ اکتبر) در ژنو روی ترجمه این ایده به جزئیات کار خواهد شد.

مسئول تیم مذاکره کنده ۱+۵ در ادامه این موضع خود را تکرار کرده است که پیشنهاد ارائه شده به ایران در آلماتی همچنان روی میز قرار دارد؛ ایران می تواند همین پیشنهاد را مبنای حرکت به جلو قرار بدهد وگرنه باید خود پیشنهاد تازهی ارائه کند.

اشتون در ادامه این بیانیه گفته است عقیده دارد بهترین تضمین برای مسیر پیش رو این است که چارچوبی تدوین شود که همه جزئیات مسیر را همراه با زمان بندی تا انتها دورن خود داشته باشد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این بیانیه همچنین با اشاره به پیشنهاد ایران گفته است عقیده دارد ۱۲ ماه زمان مناسبی است برای اینکه نگرانی های جدی دربارهٔ برنامه هسته ای ایران برطرف شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.