اشعار بی‌محتوا موسیقی را ماندگار نمی‌کند

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

زیدالله طلوعی در گفت و گو با هنرآنلاین/

زیدالله طلوعی از پیشکسوتان عرصه موسیقی معتقد است؛ اشعار بی محتوا سبب شده است که موسیقی ماندگار که با خاطره مردم پیوند بخورد، نداشته باشیم.

زیدالله طلوعی، موسیقیدان و نوازنده تار و سه‌تار دربارهٔ وضعیت موسقیی گفت: متاسفانه موسیقی در سال‌های قبل دچار رکود شده است زیرا ارکستر ملی و سمفونیک تعطیل شده است و به همین سبب هنرمندان و پیشکسوتان موسیقی سنتی و کلاسیک دلزده و منزوی شده اند. باید منتظر بود تا در دولت تازه رویکرد به هنر موسیقی عوض شود.

این نوازنده در ادامه بیان کرد: در حال حاضر فقط موسیقی پاپ یکه تازی می‌کند و بیشتر مواقع شنیده شده است که همه انتظار دارند از خوانندگان و نوازندگان موسیقی پاپ هم حمایت شود در صورتی‌ که من معتقدم موسیقی سنتی و هنرمندان این حوزه مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند و بهتر است مسئولین این اوضاع را سرو سامان دهند.

این موسیقیدان خاطرنشان کرد: همچنین موسیقی پاپ همه گیر شده است زیرا رادیو و تلویزیون بیشتر از این نوع موسیقی حمایت می کنند در حالی که موسیقی سنتی ما دارای قدمت است و باید با حمایت مسئولین این نوع موسیقی را دوباره شکوفا کنیم.

طلوعی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چرا هنرمندان موسیقی سنتی منزوی شده اند، گفت: متاسفانه از هنرمندان پیشکسوت حمایت نمی شود و من بارها اعلام کردم اگر هنرمندی بخواهد اثری منتشر کند باید تمام زندگی خود را بفروشد در نتیجه بعد از چند سال از موسیقی کناره گیری می کند. همچنین نهادهای دولتی اصلا موسیقی را هنر نمی دانند و بودجه ای را در اختیار این حوزه قرار نمی دهند به همین سبب هنرمندان ترجیح می دهند آثار خود را در گنجه بگذارند.

زیدالله طلوعی در پاسخ به این پرسش که چرا آثار امروزی ماندگار نمی شود، تاکید کرد: در قبل شعر بر روی آهنگ ساخته می شد ولی امروزی آهنگ را روی شعر می گذارند و به نظر من آهنگ فدای شعر می گردد، همچنین اشعار قبل کوتاه و پربار بود و به یاد شنونده می ماند اما امروزه اشعار یک بار مصرف است و این موضوع سبب شده است آثار امروزی ماندگار نشود.

پایان پیام/۴۶
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.