«اشعار ماندگار جنگ» منتشر می‌شود/ «تکوین» به ایران می‌آید

سیدضیاء قاسمی، شاعر و پژوهشگر افغانستان در گفتگو با خبرنگار مهر از تدوین کتاب تازه‌ای در حوزه شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: کتابی با عنوان «اشعار ماندگار جنگ» را در دست تالیف و تدوین دارم که به بررسی و نقد اشعار شاخص سروده شده در مورد هشت سال دفاع مقدس می‌پردازد.

وی افزود: این کتاب روی شعرد فاع مقدس تمرکز دارد و نه شاعران این عرصه و مقالات موجود در آن نیز همگی به تازگی و برای درج در این اثر تالیف شده‌اند.

قاسمی ادامه داد: در مورد اشعار دفاع مقدس تاکنون بحث‌های زیادی شده است. حتی برخی از این اشعار به صورت منفصل در محافل ادبی و یا کتاب‌های دیگر مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند، اما مجموعه‌ای که به صورت مجزا درباره تمام این اشعار سروده شده با موضوع دفاع مقدس تالیف شده باشد، تاکنون سابقه نداشته است.

این کتاب گونه‌های شعر دفاع مقدس را در خود نقد و بررسی می‌کند. در کارهای سابق بر این که توسط شاعران ایرانی در این زمینه انجام شده برخی ملاحظات و تعارفات دیده می‌شود، اما منِ افغانستانی کمی بی‌طرفانه‌تر و بدون آن ملاحظات شعر دفاع مقدس را مورد بررسی و نقد قرار داده‌ام.

به گفته این شاعر این کتاب برای انتشار در اختیار انتشارات سوره مهر قرار داده شده است.

قاسمی همچنین از بازچاپ مجموعه شعری از خود که پیش از این در افغانستان منتشر شده است، خبر داد و گفت: دفتر شعری دارم به نام «تکوین» که دربرگیرنده شعر بلندی به همین نام است. سرایش آن از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۸۸ به طول انجامید و در همان سال‌ها انتشارات تاک در کابل آن را منتشر کرد و تصمیم دارم آن را به زودی در ایران بازچاپ کنم. البته برای ناشر این مجموعه هنوز تصمیم نگرفته‌ام.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.