اشعه ماورای بنفش باعث پیری زودرس می‌شود

یکی از علل پیری‌زود‌رس پوست تماس مستقیم و طولانی مدت اشعه ماوراء خورشید است.

دکتر رسول آذرینا متخصص پوست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: از جمله نگرانی‌‌هایی که با شروع فصل گرما و به خصوص تابستان برای افراد ایجاد می‌شود تابش آفتاب و مشکلاتی است که در برخورد طولانی مدت آفتاب در پوست ایجاد می‌شود.
وی گفت: یکی از علت پیری زود‌رس پوست تماس اشعه ماوراء بنفش خورشید به پوست است که با تماش طولانی مدت و کسانی که به طور مستقیم  در برخورد با آفتاب هستند ایجاد می شود.
آذرینا تصریح کرد: اشعه ماوراء بنفش uva,b,c صدمه زیادی به افراد به خصوص در افرادی که دارای پوست بور و سفید هستند می‌‍زند.
وی اظهار داشت:‌یکی دیگر از صدماتی که با تماس مستقیم و طولانی با آفتاب ایجاد می‌شود لکه‌های تیره و قهوه‌ای رنگ در صورت به خصوص در اطراف گونه ها است.
که به این حالت کراتوزای آفتابی یا لنتیگو گویند که این حالت در اثر فعالیت زیاد ملانین ایجاد می‌شود.
وی تصریح کرد: از جمله راهکارهای لازم برای کاهش آفتاب سوختگی و صدمه به پوست به خاطر اینکه در ساعت‌های اوج گرما جذب اشعه uv بیشتر خواهد بود و این ساعت بین ۱۰ تا ۱۴ بعداز ظهر است که باید از تماس مستقیم و طولانی با آفتاب جلوگیری کنیم از لباس های روشن استفاده کنید و تمام قسمت بدن را در حد امکان بپوشانیم تا دچار آفتاب سوختگی و صدمات پوستی نشود.
وی تاکید کرد: از کرم‌های ضد آفتاب و لایه بردار مصرف شود از کرم‌های ضد آفتاب در طول روز و کرم‌های لایه بردار در طول شب که استفاده از آن‌ها به مدت ۳ تا ۶ ماه در درمان کراتوزای آفتابی و برطرف شدن لکه‌های تیره موثر است./عط


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.