اشمیت: اپل فهمید کار نقشه چقدر سخت است

آی تی ایران – اریک اشمیت رییس هیات مدیره گوگل گفته است که اپل تصمیم برای کنار گذاشتن نقشه گوگل را مدتها قبل گرفته است.

اشمیت که در برنامه AllThingsD صحبت می‌کرد گفته است : آنها ( اپل) فهمیده‌اند که کار نقشه چقدر سخت است.

اشمیت خود پیش از این همزمان هم مدیرعامل گوگل بود و هم در هیات مدیره اپل هم عضویت داشت و پس از رقابت دو شرکت در زمینه ساخت سیستم عامل تلفن همراه از هیات مدیره اپل استعفا کرد.

با این حال اشمیت تایید نکرد که گوگل در حال کار روی اپلیکشین یا نرم‌افزار نقشه برای iOS 6 است.

با این حال اشمیت گفت: من نمیخواهم پیش خبری از یک محصول بدهم اما اگر ما چنین نرم‌افزاری تولید کنیم اپل باید آن را تایید کند.

برای قرار گرفتن هر نرم افزار در فروشگاه اپل این شرکت باید آن را تایید کند و از آنجا که محصول نقشه گوگل می‌تواند رقیب محصول فعلی نقشه اپل محسوب شود احتمال عدم تایید آن بسیار بالاست.

اپل در نسخه جدید سیستم عامل خود iOS 6 نقشه گوگل را که از اولین آیفون روی این گوشی وجود داشت را کنار گذاشت و نقشه خود را ارایه داد که نقشه ای بسیار ضعیف بود و موجب انتقاد بسیار کاربران از سراسر جهان شد.

مدیرعامل اپل چند روز بعد بابت مشکلات و ضعفهای نقشه از کاربران معذرت خواهی کرد اما خبری از بازگشت دوباره نقشه گوگل نداد.

صحبتهای اریک اشمیت درباره تصمیم طولانی مدت اپل برای کنارگذاشتن نقشه گوگل و ساخت یک نقشه اختصاصی برخی از شایعات درمورد اینکه استیوجابز پشت تصمیم تغییر نقشه بوده را تایید میکند.

اپل هنوز لایسنس استفاده از نقشه گوگل را برای یک سال دیگر روی دستگاه‌های خود در اختیار دارد و این یکی از دلایلی است که هنوز از این نقشه می‌توان روی سیستم عاملهای قبلی این شرکت استفاده کرد.
IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.