«اشک آخر» تلفیقی داستانی از دوره انقلاب و اشکانیان

سیدهاشم حسینی در رمان «اشک آخر» به سوژه‌ای با موضوع انقلاب پرداخته که به لحاظ داستانی ارتباط مستقیمی با اشکانیان دارد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر برنا، سیدهاشم حسینی گفت: داستان رمان از سال ۶۳ شروع می‌شود و با بازگشت فکر یک رزمنده در این زمان به گذشته، زمان داستان هم به عقب برمی‌گردد.

وی در توضیح داستان «اشک آخر» ادامه داد: «در این رمان هم‌زمان با مجروح شدن یک رزمنده در سال ۶۳، دوست و همراه او با بردن فکر خود به گذشته داستان زندگی این رزمنده را روایت می‌کند که در این روایت مشخص می‌شود پدر او یک انقلابی بوده که در سال ۱۳۴۲ دستگیر و اعدام می‌شود. اما در ادامه معلوم می‌شود این رزمنده در یک خانواده ساواکی بزرگ شده است.

نویسنده این رمان در مورد طرح اولیه «اشک آخر» گفت: «سوژه این رمان بعد از مطلع شدن از برگزاری جشن داستان انقلاب و به‌ طور اتفاقی در ذهن من جرقه زد و با پرورش دادن آن تبدیل به رمان فعلی شد.

حسینی نام کتاب را هم برگرفته از تاریخ اشکانیان و ارتباط مستقیمی که در این رمان به لحاظ داستانی با اشکانیان وجود دارد دانست و افزود: بر همین اساس هر فصل این رمان یک اشک است و فصل نهم که فصل پایانی کتاب هم هست اشک آخر نام دارد.

در بخشی از رمان آمده: اشکان با خنده جواب می‌داد. با سکوت سر به سر عبدی می‌گذاشت و دور از چشم او به مقصد و جایگاه رفیعش می‌اندیشید و به آن سو قدم برمی‌داشت. پشت می‌کرد به عبدی. از او فاصله می‌گرفت و به سرعت و غریبانه دور می‌شد. ابایی نداشت که به عبدی بخندد و پای نداشته او را شاهد بگیرد. تقصیر از خود عبدی بود. معلم بود و یک پا نداشت. زمانی که داشت، اشکان او را دید و زمانی که نداشت، شناخت. هم عبدی را شناخت، هم خودش را و هم آنچه را که عبدی فکر می‌کرد زود است بشناسد.

گفتنی است؛ رمان «اشک آخر » در ۱۸۰ صفحه، قطع رقعی و در تیراژ ۲۵۰۰ جلد و با قیمت ۵۵۰۰ تومان منتشر شده است.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.