اصغری‌مقدم:آقایان فوتسال‌ایران را خار و ذلیل کردند

۲۴ آبان ،

جواد اصغری‌مقدم در گفتگو با ایلنا با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات جام جهانی تایلند گفت: همه ما می‌دانیم تیم ملی فوتسال کشورمان ضعیف‌ترین گروه تاریخ خود در جام جهانی را داشت و ملی‌پوشان ما باکمی دقت و توانایی بیشتر حتی می‌توانستند تا مرحله فینال این مسابقات صعود کنند اما متاسفانه در بازی با کلمبیا باختیم و همه چیز از دست رفت.

وی افزود: ما پیش از این مسابقات خیلی خوشحال بودیم که در یک گروه راحت می‌توانستیم برای اولین بار به آن چه که حق فوتسال ایران است در جام جهانی برسیم اما بی‌تجربگی کادر فنی و بازی بسیار ضعیف تیم ملی این فرصت بزرگ را از فوتسال ایران گرفت.

بازیکن سابق تیم ملی فوتسال در ادامه گفت: خدا می داند که با وجود همه بی مهری هایی که به من و دوستانم شد دائما این تیم را در جریان جام جهانی دعا می کردیم و آرزو داشتیم موفق باشند اما عملکرد بسیار ضعیف ملی‌پوشان ایران در این مسابقات و همچنین تصمیماتی که برای این تیم پیش از جام جهانی گرفته شد، این شانس خوب را از ما صلب کرد.

وی با طرح این سوال که در کجای دنیا یک تیم ملی فوتسال را به یکباره با جوان‌گرایی مواجه و راهی مسابقات جهانی می کنند، گفت: این درد دل همه ماست. چرا تیم‌هایی نظیر برزیل و اسپانیا که قهرمانان این رشته در دنیا می باشند با ترکیبی کاملا با تجربه و مسن پا به میدان جام جهانی می‌گذارند اما در ایران به یک باره به تجربه بازیکنانی نظیر وحید شمسایی، مهدی جاوید، مجید لطیفی واصغری مقدم بی‌توجهی می شود. من به یاد دارم برزیل در دوره پیش جام جهانی به عنوان مسن‌ترین تیم انتخاب و همین تیم قهرمان جهان شد.

بازیکن تیم فوتبال دبیری تبریز همچنین با اشاره به این موضوع که گناه چندانی گردن بازیکنان تیم ملی نیست، گفت: من مطمئن هستم که بازیکنان تیم ملی ما وقتی می توانند بازی دو بر صفر باخته مقابل اسپانیا رابا تساوی عوض کنند، این توانایی را هم دارند که از سد تیم‌هایی نظیر کلمبیا به راحتی هر چه همه تر بگذرند اما این کادرفنی و مدیریتی تیم ملی می باشند که توانایی آماده‌سازی ملی‌پوشان را ندارد. البته اعتقاد دارم در این مسابقات به غیر از ۲ یا ۳ بازیکن ایران عملکرد خوبی نداشتند.

وی ادامه داد: ملی‌پوشان فوتسال ایران حتی در بازی با مراکش و پاناما که هیچ جایگاهی در فوتبال دنیا ندارند، به سختی پیروز شدند و نتوانستند کمترین نشانی از بازی با کیفیت فوتسال ایران را ارائه کنند. من فکر می‌کنم شکست فوتسال ایران در دیدار مقابل کلمبیا به قیمت خوار و ذلیل شدن این رشته در کشورمان و حتی در دنیا همه شد و باید به حال آن گریست.

اصغری مقدم با تاکید براینکه همه تصمیمات فوتسال ایران به صورت فردی اتخاذ می شود، گفت: طبیعی است وقتی یک نفر برای همه تصمیم بگیرد و فوتسال ایران تحت تاثیر تفکرات دیکتاتور مابانه اداره شود، باید انتظار این چنین رخداد تلخی هم داشت. متاسفانه سرمربی تیم ملی به شدت تحت تاثیر تصمیمات رئیس کمیته فوتسال بود و در بسیاری از اوقات برخلاف میل باطنی‌اش مجبور به تصمیم‌گیری می‌شد. ما در وقت حسین شمس کم‌ترین دخالت‌ها را در امور تیم ملی می‌دیدیم و این مربی به هیچ وجه اجازه نمی داد کسی خارج از حیطه اختیاراتش در امور تیم ملی دخالت کند.

وی همچنین با اشاره به اینکه در طول ۸ سال قبل ظلم‌های بسیاری به ملی پوشان فوتسال شده اظهار کرد: در طول این ۸ سال هر وقتی خواستیم انتقادی از شرایط بکنیم عنوان سرباز را به ما دادند و گفتند که سرباز بخاطر سختی کشیدن از کشورش انتقاد نمی کند و زبان ما را بستند، حال چگونه است رئیس کمیته فوتسال که خودش را پدر فوتسال ایران می داند از ما که فرزندان این فوتسال هستیم در کمیته انضباطی شکایت می‌کند.

اصغری مقدم افزود: به اعتقاد من هر کسی جای رئیس کمیته فوتسال بود بعد از بازی با کلمبیا بایداستعفای خودش را اعلام می‌کرد و به جامعه فوتسال احترام می گذاشت. استارت این ناکامی بزرگ از مسابقات آسیایی و شکست مقابل تایلند کلید خورد و کسی هم فکر راه چاره برای آن نبود تا به اینجا ختم شود.

وی تصریح کرد: سوال من از مسئولین فوتسال این است که چرا ما نباید از داشته‌های خود استفاده کنیم. چرا اشخاصی مثل حسین شمس، محمدرضا حیدریان، وحید شمسایی و بسیاری دیگر امروز نباید جایگاهی در فوتسال داشته باشند. من فکر می‌کنم اگر کسی بخواهد خود را پدر فوتسال ایران بداند بی شک حسین شمس است که برای موفقیت فوتسال ایران بارها تا مرز سکته پیش رفت.

وی در پایان گفت: امروز همه آن کسانی که از شرایط فوتسال انتقاد دارند، باید حرفشان را بدون ملاحظه بگویند و از کسی هم ترسی نداشته باشند. اگر پیش از این مسابقات تاکید داشتیم که برای حفظ آرامش تیم ملی باید سکوت کنیم اکنون دیگر بهانه‌ای برای سکوت وجود ندارد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.