اصفهانی در نشست رونمایی آلبوم ساقی سرمست

۲۳ آبان ،

در گفتگو با همشهری‌آنلاین عنوان شد:

موسیقی > محصولات– ممتازنیوز:
آلبوم عاشورایی «ساقی سرمست» به آهنگسازی آریان عظیمی‌ن‍‍ژاد با صدای محمدعلی کریم‌خانی و سخنرانی محمد اصفهانی ساعت ۱۸ روز ۲۲ آبان در موزه هنر امام علی (ع) رونمایی می‌شود.

 سید عباس سجادی شاعر و مدیر موسیقی معاونت هنری سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر به همشهری‌آنلاین گفت: آلبوم عاشورایی «ساقی سرمست»، ساخته آریا عظیمی‌نژاد از آهنگسازان خوب و نسل امروزین کشورمان است که در آن مداحی‌های محمدعلی کریمخانی ، مداح برجسته اهل بیت با هنرمندی بسیار تنظیم  و تدوین شده است.

سجادی به اشاره به کارهای گذشته این مرکز در زمینه پرداخت به سنت‌های موسیقی مذهبی و بهره گیری از زبان  هنر موسیقی در ارائه مفاهیم دینی و آیینی گفت: این آلبوم در قالب ۱۲ قطعه حاوی اشعاری با مضامین عاشورایی و به زبان فارسی و ترکی است.

سجادی در پایان به تقدیر از عوامل سازنده این آلبوم اشاره کرد و افزود: در مراسم رونمایی آلبوم ساقی سرمست از تلاش سازندگان و تولید کنندگان این مجموعه فاخر تقدیر می گردد.

مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی عاشورایی ساقی سرمست، روز دوشنبه ساعت ۱۸ در موزه هنر امام علی (ع) برگزار می‌شود و از هفته جاری توسط موسسه فرهنگی هنری آوای باربد پخش شده و در اختیار عموم علاقه مندان قرار می‌گیرد.

در این مراسم محمد اصفهانی خواننده سرشناس کشور از نحوه آشنایی خود با محمد علی کریم خان و توانمندی‌های وی در اجرای نغمه‌های عاشورایی و شیوه‌های هنری آریا عظیمی‌نژاد سخن خواهد گفت.

به گزارش تفسیری همشهری‌آنلاین در گذشته مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران یک مجموعه پژوهشی در چند لوح و یک کتابچه را انتشار یافتن داده بود که در آن نغمه‌های عاشورایی سنت نوحه‌خوانی و مداحی تهران از سال‌های اولیه قرن حاضر گرد‌آوری و انتشار یافته بود. این مجموعه به کوشش سید محمد سادات  اخوی گزینش و با حمایت مالی موسسه نغمه شهر( مدیریت موسیقی کنونی سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران) انتشار یافت.

آریا عظیمی‌نژادان از جمله آهنگسازان خوش‌ذوق نسل امروزین موسیقی است که علاوه بر ساخت موسیقی برای فیلم‌های مختلف موسیقی چند سریال معروف تلویزیونی را هم ساخته است که از جمله معروفترین‌آنها موسیقی سریال پایتخت است.

more نگاهی به موسیقی سریال تلویزیونی پایتخت


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.