اصلاحیه لایحه بودجه به صورت عادی در دستورکار کمیسیون برنامه، بودجه قرار می‌گیرد

فروردین ۱۴۰۳

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به عدم تصویب فوریت اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ در جلسه علنی امروز بهارستان، گفت: بررسی این اصلاحیه به صورت عادی در دستورکار کمیسیون برنامه، بودجه قرار می‌گیرد.

“موسی‌الرضا ثروتی” نماینده مردم بجنورد، جاجرم، مانه و سملقان در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران با اشاره به عدم تصویب فوریت اصلاحیه لایحه بودجه ۹۲ در جلسه علنی امروز بهارستان، گفت: با توجه به این موضوع، اصلاحیه بودجه ۹۲ به صورت عادی در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قرار می‌گیرد و پس از بررسی‌های کارشناسانه در کمیسیون مجدداً به صحن علنی بهارستان ارجاع می‌شود تا در نوبت کار صحن پارلمان قرار گیرد.
 
وی در ادامه افزود: پس از ارجاع اصلاحیه بودجه از کمیسیون برنامه به صحن علنی در صورت تقاضای ۵۰ نفر از نمایندگان  این اصلاحیه می‌تواند در اولویت کار مجلس قرار گیرد.
 
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با بیان اینکه اصلاحیه‌های مدنظر دولت فوریت ندارد، گفت: اصلاحیه‌های دولت در سه‌ماهه آخر سال نیز قابل انجام است.
 
ثروتی در ادامه به  بخشی از پیشنهادات دولت در اصلاحیه لایحه بودجه اشاره کرد و اظهار داشت: در این اصلاحیه تقاضا شده است که دولت اجازه بیش از ۱۰ درصد جابجایی در سرفصل‌های بودجه را داشته باشد که این به مثابه چک سفید امضایی است که نمایندگان با آن موافقت نخواهند کرد.
 
وی ادامه داد: همچنین در پیشنهاد دیگری بیست و شش درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق بابت پرداخت عیدانه سال به عبارت بیست درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق تغییر یافته که  بعید می‌دانم رای بیاورد، همچنین در پیشنهاد دیگری چند طرح و پروژه عمرانی در ارتباط با فروش کارخانجات مطرح شده بود که اصلاحیه نیز نیاز به بررسی بیشتر دارد.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.