اصلاحیه طرح مهر آفرین باید سریعتر ابلاغ شود

۱۴ام بهمن ،

۱۴م بهمن ۱۶

معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری با بیان اینکه ایرادات عبارتی و ماهیتی طرح مهرآفرین برطرف شده است گفت: برای جایگزینی این اصلاحیه به جای مصوبه قبلی منتظر امضا و ابلاغ معاون اول رییس جمهوری هستیم.

عبدالعلی تاجی با بیان اینکه پیش نویس اصلاحیه طرح مهر آفرین با مشارکت و اختیارات معاونت توسعه و معاونت حقوقی رییس جمهوری همچنین اختیارات هیات وزیران آماده شده است افزود: به محض تایید و ابلاغ معاون اول رییس جمهوری این مصوبه در دستگاه‌ها اجرا خواهد شد مگر اینکه مجددا به متن بازنگری شده ایراداتی گرفته شود.

بازگشت به آخرین خبرها درباری طرح مهر آفرین

وی با اشاره به اینکه سعی شد تا تمامی اصلاحات ماهیتی و عبارتی اعلام شده انجام شود افزود: یکی از ایراداتی که در بند (۱) و (۷) از سوی رییس مجلس اعلام شد این بود که اختیاراتی که در مورد استخدام و برنامه و بودجه در اصل ۱۲۶ وجود دارد در اصل ۱۲۷ ناظر بر اقدامات اجرایی بودن آن نیز تاکید شده است اما در مهر آفرین اختیارات مطلق بودند و با اصلاحی که انجام شد در کنار اعطای اختیارات اجرایی بودن اقدامات نیز اضافه شد.

تاجی تاکید کرد: مصوبه اصلاح شده باید هرچه سریعتر ابلاغ شود چرا که بخشهایی از آن که مورد ایراد بوده‌اند دیگر قابلیت اجرایی ندارد و دستگاه‌ها برای اعمال آنها منع قانونی دارند.

وی توضیح داد: از ۲۵ بهمن ماه که رییس مجلس ایرادات تصویب نامه مهر آفرین را به رییس جمهوری ابلاغ کرد، هیات وزیران بر اساس قانون نحوه اجرای اصول ۱۳۸ و ۸۵ قانون اساسی تنها ۷ روز برای اصلاح آن مهلت داشت که تا حدود سوم بهمن به پایان رسیده است.

تاجی اضافه کرد: تا قبل از ۷ روز مهلت قانونی برای اصلاح مصوبه هیچ منع قانونی برای دستگاه‌ها جهت اجرای مصوبه حتی ایرادات آن وجود نداشت اما طبق قانون بعد از زمان تعیین شده در صورتی که متن اصلاح شده ابلاغ نشود اجرای بخشهایی که به آن ایراداتی وارد است، خلاف قانون خواهد بود از این رو چند روزی است که دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند مصوبه استخدامی در قالب طرح مهر آفرین را به طور کامل اجرا کنند.

منبع ایسنا


استخدام
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.