اصلاحیه لایحه سه دوازدهم بودجه مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت

ایران > قانونگذاری
سخنگوی هیات رئیسه مجلس از تایید شورای نگهبان بر اصلاحیه مجلس در لایحه سه دوازدهم بودجه خبر داد.

عبدالرضا مصری در حاشیه نشست علنی امروز (یکشنبه ۲۷ اسفند) مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به این که دولت براساس قانون موظف بود لایحه سه دوازدهم بودجه را تا ۱۵ آذرماه تحویل دهد و این کار را با تاخیر بسیار و در اسفندماه انجام داد، مجلس به سرعت اقدام کرد و این لایحه تقدیم شورای نگهبان شد.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث شورای نگهبان درخصوص انتخابات سال آتی بود که اصلاحیه امروز مجلس در شورای نگهبان مورد تایید قرار گرفت و براساس آن سه دوازدهم بودجه برای دولت قانونی شد و هر گونه پرداخت خارج از آن ممنوع اعلام شد.

وی بیان کرد: سه درصد تنخواه موضوع تبصره ماده یک قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت نیز از موضوع سه دوازدهم بودجه سال ۹۲ مستثنی شد که اگر این استثنا قید نمی شد از ۱۶۴ هزار میلیارد بودجه دولت، او نمی توانست بیشتر از سه درصد سه دوازدهم  را در اختیار گیرد و با این استثنا دولت می تواند از تنخواه در حدود پنج هزار میلیارد تومان استفاده کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس اضافه کرد: سه بندی که امروز توسط مجلس به قانون بودجه الحاق شد، تعیین اعتبارات برای وزارت کشور، مجلس و شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا بود.

وی بیان کرد: هر گونه پرداخت یارانه نقدی و سود سهام مازاد بر عملکرد سالانه نیز ممنوع شد و این قانون بعد از ابلاغ به ریاست جمهوری قابل اجرا است.

 مصری در ادامه به موضوع پرداخت نشدن حقوق و عیدی بازنشستگان در بسیاری از استان ها اشاره کرد و گفت: تماس های بسیاری با نمایندگان برقرار شده که حقوق و عیدی بازنشستگان در بسیاری استان ها پرداخت نشده و از مسئولان درخواست داریم تلاش کنند تا در این روز اداری پایان سال، طلب آنها پرداخت شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: بازنشستگان ۱۶ استان کشور نتوانستند حقوق و عیدی خود را دریافت کنند در صورتی که نباید تفاوتی برای پرداخت در میان استان ها وجود داشته باشد و همچنان که یارانه نقدی یکجا و برای تمام خانواده ها در سراسر کشور پرداخت می گردد، موضوع حقوق و عیدی نیز باید اینگونه باشد.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.