اصلاح روش برخورد با شرایط اقتصادی

جام جم آنلاین: رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران گفت: اقتصاد ایران در شرایط ویژه ای است که به مدیریت اقتصادی و برخوردهای مناسب نیاز دارد.

محمد نهاوندیان در نشست بررسی جایگاه بخش خصوصی در اقتصاد مقاومتی با اشاره به لزوم ارائه تعریف دقیق از اقتصاد مقاومتی، گفت: هدف تحریم کنندگان جلوگیری از دست یافتن ایران به اهداف سند چشم انداز، برنامه پنجم و سایر برنامه‌هایی است که در جهت رسیدن به توسعه تدوین کرده‌ایم؛ بنابراین معنای اقتصاد مقاومتی ایستادگی پویا است؛ یعنی در عین مقاومت برای توسعه تلاش خواهیم کرد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، افزود: نظام هدفمند و پویا، مقاومت بر رشد را امکانپذیر می کند.  این در شرایطی است که فعال ‌ترشدن بخش خصوصی کشور را آماده مبارزه با تحریم‌ها می‌کند.

وی تصریح کرد: زمانی که از اقتصاد مقاومتی سخن می گوییم به این معنا است که باید حضور آحاد مردم در اقتصاد پررنگ تر شود که این معادل توانمندسازی بخش خصوصی و اجرای سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی است.

نهاوندیان با تاکید دوباره بر لزوم اتخاذ استراتژی تسهیل در برابر تحریم، خاطرنشان کرد: تحریم‌کنندگان قصد دارند با ایجاد محدودیت برای بازرگانان و صنعتگران کشور، آنها را از مسابقه جهانی حذف کنند؛ مسئولان نظام در مقابل این حرکت دشمنان باید شرایط را برای فعالان اقتصادی کشور راحت تر کنند.

وی گفت: اگر باور داریم که امروز جنگ اقتصادی بر ما تحمیل شده است، پس باید رفتارهای متناسب با جنگ را اتخاذ کرده و از فعالان اقتصادی که رزمندگان این جبهه هستند حمایت کنیم. باید فضا و فرصت ویژه ای را برای تنفس و احیای دوباره بنگاه های اقتصادی فراهم کنیم.

نهاوندیان افزود: اقتصاد ایران در شرایط ویژه ای است که به مدیریت اقتصادی ویژه و برخوردهای ویژه نیاز دارد. در این وضعیت باید هماهنگی بین ارکان نظام، بیش از پیش شده و از سازماندهی ویژه ای در سیستم اداره اقتصاد کشور بهره بگیریم. در این بین باید سعی شود پیام هایی که از طرف مسئولان  برای فعاللان اقتصادی ارسال می شود حاکی از هماهنگی و عزم بر تسهیل در امور مربوط به تولید و تجارت باشد.(مهر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.