اصلاح “ساختار اقتصادی” کشور باید ادامه یابد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

یک اقتصاددان تصریح کرد: اصلاح ساختار اقتصادی کشور که در سال های اخیر به دلیل تحریم ها و کاهش درآمد نفتی آغاز شده است باید استمرار داشته باشد و تحت تاثیر فضای رونق دیپلماسی اقتصادی قرار نگیرد.

به گزارش ممتاز به نقل از خبرنگار اقتصادی ممتاز نیوز، محمد محمدپورعمران استاد دانشگاه علم و صنعت اظهار داشت: کارهای خوبی در زمینه های اصلاح نرخ ارز، کاهش یارانه ها، توسعه نظام مالیاتی و همچنین اقتصاد مقاومتی شده است که باید تا آخر ادامه یابد.

وی افزود: در زمینه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر ظرفیت های داخلی به تلاش بیشتری نیاز داریم و نباید تحت تاثیر فضای کاهش تحریم ها و حتی با شرط حذف تحریم ها، این روندها متوقف شود.

محمدپور عمران اظهار داشت: توسعه داخل زای اقتصاد ملی و استفاده از ظرفیت های داخلی و همه مزیت های نسبی برای استقرار اقتصاد مقاومتی ضروری است.

وی گفت: امروزه کشورها به سمت حمایت از اقتصاد ملی رفته اند و حمایت گرایی آشکار و پنهان در کشورهای صنعتی و پیشرفته هم ادامه دارد.

محمدپورعمران افزود: البته کاهش فضای تحریم ها به رشد و رونق تولید کمک می کند اما اصلاح ساختار اقتصادی نیاز همیشگی است.

وی افزود: افزایش سهم مالیات در درآمدهای دولتی و هزینه های جاری دولت و همچنین تک نرخی کردن ارز نیاز کشور است و نباید این فرصت ها را از دست بدهیم یا فراموش کنیم.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.