اصلاح ساختار فدراسیون اولویت اول ماست

سرپرست فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو گفت: بحث اصلاح ساختار فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو در سه دوره کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت از برنامه های اصلی ماست که در اولویت قرار دارد.

  حیدریان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: در درجه اول اصلاح ساختار فدراسیون در بحث کوتاه مدت به بررسی چارت سازمانی فدراسیون و شناسایی نیروهای مستعد ، شایسته و استقرار آنها در قسمت های مختلف فدراسیون پرداختیم، در ادامه بحث نرم افزاری فدراسیون را داشتیم که متاسفانه از زمان حضور من فدراسیون فاقد این سیستم بود. سپس ملزومات مورد نیاز فدراسیون را که برای هر فدراسیونی لازم است را تهیه کرده و همچنین در حال تهیه آنها هستیم مانند اماکن و ساختمان اداری و سالن های ورزشی . همچنین پیگیری مطالبات طلبکاران از فدراسیون که حدود ۳۵۰ میلیون تومان است از دیگر برنامه های ماست.
وی تصریح کرد: از دیگر برنامه های کوتاه مدت ما این است که تعدادی از سبک های هنرهای رزمی تقاضا دارند که با فدراسیون ما کار کنند که باید این امر بررسی شود که آیا این سبک ها می توانند به فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو وارد شوند یا خیر، باید آنها مراحلی را طی کنند. در ادامه پیگیری مصوبات قبلی که در فدراسیون وجود داشته از برنامه های ماست. بحث صدور احکام است که از مدت ها قبل به دلیل معلق شدن فدراسیون بلا تکلیف مانده ، تلاش کردیم این  احکام را به روز کنیم و احکام صادر شده را به هیئت استان ها و نفرات شرکت کننده در آزمون برسانیم.
 حیدرین در ادامه صحبت هایش به برخی از سبک ها که در زمان رئیس فدراسیون قبلی با وی دچار مشکل شده بودند اشاره کرد و گفت: با روسای سبک هایی که قبلا با فدراسیون کونگ فو مشکل داشتند بحث و گفتگو کردیم و با آنها به طرز منطقی کنار آمدیم. دراین خصوص باید بگویم به طور کلی ۱۶ سبک رسمی در کونگ فو داریم و که به این سبک ها با تعریفی که در شورای ساماندهی وجود دارد گروه یا کمیته گفته می شود. در این میان ۳ سبک هست که پرونده شان در وزارت خانه مفتوح است تا برنامه شورای ساماندی اش صورت بگیرد. ما این سه سبک را به طور جداگانه فرا خواندیم و تک تک با روسای سبک ها جلسه گذاشتیم تا کادر جدید فدراسیون را بشناسد ما نیز به درد دلها و نظراتشان گوش کردیم و آن بخش هایی که فدراسیون باید به آنها کمک کند را اقدام کردیم و بخشی از آن هم باید در وزارت ورزش و جوانان انجام شود که باز هم در این خصوص اقدامات لازم را انجام داده ایم به نظر من روسای این سبک ها از این امر راضی اند و با ما همکاری خواهند کرد.
 سرپرست فدراسیون هنرهای رزمی و کونگ فو خاطر نشان کرد و گفت: برنامه های میان مدت مسابقات کشوری را پیگیری می کنیم که بنا به درخواست سبک ها انجام می شود که باید یک سوی مراحل اداری صورت بگیرد تا این مسابقات برگزار شود که تا کنون ۲ مسابقه کشوری برگزار شده وبقیه سبک های متقاضی هم باید برنامه هایشان را به ما ارائه کنند تا پس از طی مراحل اداری آن مجوز برگزاری مسابقات کشوری داده شود. جزء برنامه های میان مدت و بلندمدت فدراسیون برنامه های آموزشی است که یک سری تغییرات در نوع آزمون و نحوه تدریس مدرسین برای بالاتر بردن راندمان کار سبک ها بوجود آمده که با این روش جدید ، شرکت کنندگان بهره بهتری می برند.
**امسال مسابقات لیگ را برگزار نمی کنیم
حیدریان در ادامه در خصوص برگزاری مسابقات لیگ فدراسیون گفت: طبق برنامه های بلندمدت برآنیم که سازمان لیگ فدراسیون را راه اندازی کنیم تا به صورت ویژه و مستقل عمل کند ولی باید بگویم امسال با برنامه هایی که داریم  و نیز اصلاح روند فدراسیون نمی توانیم لیگ را برگزار کنیم، می دانیم که برگزاری رقابت های لیگ برای ورزشکاران از اهمیت ویژه ایی برخوردار است ولی فدراسیونی که درحال تحولات پایه ایست هرگز نمی تواند برنامه یک لیگ منظم و با برنامه را پی ریزی کند، بنابراین صلاح را بر آن دیدم که لیگ امسال را برگزار نکنیم تا برنامه هایی که قبلا ذکر کردم به طرز صحیح انجام شود و بعد از آن به لیگ بپردازیم.
 وی همچنین افزود: یکی از برنامه هایی که ما داشتیم ا ین بوده که به کمیته ها ابلاغ کرده ایم که اگر آمادگی داشته باشند در صورت دعوتنامه از کشورهای که میزبان مسابقات هستند می توانند روی فدراسیون حساب کنند زیرا ما همکاری لازم را برای شرکت کمیته ها در این مسابقات را بعمل می آوریم تا با پتانسیلی که از ورزش رزمی در کشورمان می شناسیم می دانیم که درجایگاه بین المللی پرچم ایران افراشته می شود و سایر گروه ها هم برای ارتقا به کمیته شدن انگیزه بیشتری پیدا می کنند. تنظیم تفاهم نامه دو طرفه میان کشورهای فعال این ورزش رزمی به منظور بهره مندی از تجربیات و انتقال تجربیات ، برگزاری اردوها ، برگزاری کلاس ها و اعزام مدرس و مربی و …. از برنامه های دیگر ماست که می خواهیم پایمان را فراتر از سطح کشوری بگذاریم و فدراسیون رابه سمت بین المللی شدن بکشانیم باید از فضای بسته خارج شویم پس باید هزینه کنیم. وی یادآور شد: یکی از کارهایی که در فدراسیون انجام شده و هنوز به ثبت نهایی (اسپورت آکورت) (سازمان جهانی انجمن های به ثبت رسیده ) نرسیده بحث سازمان “ووتا” است که به منظور برقراری ارتباط بین المللی و ایجاد تلاش بیشتر برای سبک های زیر مجموعه فدراسیون بوجود آمده که امیدواریم دوستانمان در سازمان “ووتا” با تلاش هایشان این را به ثبت برسانند که وزنه امیدی برای مخاطبین تحت پوش فدراسیون باشد./ق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.