اصلاح سبک زندگی تاثیر بسیاری بر کاهش جرایم دارد/ دین‌محوری در زندگی آرامش آفرین است

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: اصلاح سبک زندگی نقش موثری در کاهش جرم و جنایت دارد ضمن این که دین محوری در خانواده آرامش آفرین است.

حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر اصلاح سبک زندگی، اظهار داشت: تغییر سبک زندگی و ترویج مسایل معنوی در خانواده‌ها نقش موثری در کاهش جرایم دارد.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم ادامه داد: اصلاح سبک زندگی باید از خانواده‌ها شروع شود تا نسل‌های جدید مطیع مقرارت و قوانین اجتماعی باشند.

با اشاره به ضعف فرهنگی و الگو برداری از غرب اظهار داشت: الگوهای غلط غربی جوانان ما را به بیراهه می‌کشند و ترویج تجمل گرایی جرایم بسیاری را جامعه  تحمیل کرده است.

حجت‌الاسلام رهبر تاکید کرد: شیوع پدیده‌های زشت کلاهبرداری کلان، قاچاق مواد مخدر ناشی از زیاده خواهی است و این در حالی است که اسلام ما را به ساده زیستی رهنمون شده است.

وی با اشاره نوسانات اخیر بازار و ارز تصریح کرد: نباید امکان سوءاستفاده افراد را از قیمت دلار فراهم کنیم و باید اقداماتی را برای جلوگیری از این امر فراهم کنیم و این امر تنها با مدیریت صحیح انجام می‌شود.

این عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم، خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی با لفاظی گری تفاوت دارد و باید برای ترویج سبک زندگی دینی و تثبیت آرامش در جامعه راهکارهای عملیاتی ارائه کنیم.

انتهای پیام/پ۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.