اصلاح قانون انتخابات با اصل تفکیک قوا مغایرت دارد

۰۱م آذر ،

نماینده مردم دشتستان در مجلس اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری را مغایر با اصل ۵۷ و ۶۰ قانون اساسی خواند و گفت: بخشی از این اصلاحیه با اصل تفکیک قوا مغایرت دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، سید مهدی موسوی‌نژاد نماینده مردم دشتستان در نشست علنی امروز مجلس و در جریان بررسی طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری طی تذکری به اصل ۵۷ و ۶۰ قانون اساسی اشاره کرد و گفت: اصل ۵۷ قانون اساسی اظهار دارد که قوای حاکم بر جمهوری اسلامی عبارتند از قوه مقننه، مجریه و قضاییه که این سه قوا زیر نظر ولایت رهبری قرار دارند و مستقل از یکدیگرند.

وی در ادامه با اشاره به اصل ۶۰ قانون اساسی نیز اظهار داشت: کلیه اعمال قوه مجریه به جز موادی که مستقیما  بر عهده رهبری گذاشته شده، بر عهده رئیس جمهور و وزرا است لذا این طرح که به عنوان اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری مطرح شده تداخل در قوا را ایجاد می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه انتخابات بر عهده دستگاه اجرایی است، گفت: ورود مجموعه دستگاه قضایی و سایر دستگاهها در مقوله انتخابات قطعا به نفع کشور نخواهد بود.

موسوی نژاد تصریح کرد: دستگاه قضایی یک دستگاه بی‌طرف است که اگر کسی از قوه مجریه از جمله در امر انتخابات شکایتی داشته باشد بهاین دستگاه رجوع می‌کند لذا وارد کردن دستگاه قضایی به عنوان یک مجموعه اجرایی تداخل در قواست.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.