اصلاح قانون انتخابات در این برهه زمانی به صلاح کشور نیست

۱۲م آذر ،

حجت‌الاسلام امیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان گفت: توجه به زمان اصلاح قانون انتخابات اهمیت دارد و به نظر می‌رسد در این برهه زمانی به صلاح کشور نباشد چرا که به سیاسی‌کاری‌ها دامن می‌زند.

حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا آقامیری در گفتگو با خبرنگار احزابممتازنیوز،‌ دربارهٔ کلیات طرح اصلاح قانون انتخابات اظهار داشت: انجام این اصلاحات خوب است اما توجه به زمان آن نیز اهمیت دارد از این رو به نظر می‌رسد در این برهه زمانی به صلاح کشور نباشد چرا که به سیاسی‌کاری‌ها دامن می‌زند.

وی در بیان برخی از موارد طرح اصلاحیه قانون انتخابات به اهمیت مقام ثبوتی در قبال مقام اثباتی اشاره کرد و گفت: داشتن صرفا مدرک دکترا نشانگر سطح سواد اشخاص نیست و این مدرک نمی‌تواند یک امر مسلم و مسجل برای شناخت علم اشخاص باشد، در این زمینه وجاهت اشخاص از اهمیت بیشتری برخوردار است.

حجت‌الاسلام آقامیری بر همین اساس تصریح کرد: بحث اصلاح سن و سال به نظر من خوب است چرا که یک وزن و تعادل در کاندید شدن اشخاص ایجاد می‌کند و اجازه حضور به جوان‌ترها را نیز می‌دهد.

عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در پایان با اشاره به این نکته که برای تأیید یک کاندیدا به عنوان رجل سیاسی و مذهبی نیازی به امضای ۱۰۰ نفر نیست، خاطرنشان کرد: معتقدم همین که فردی از نظر عموم مردم جامعه و در اذهان عمومی یک فرد سیاسی و مذهبی شناخته شود،‌ کفایت می‌کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.