اصلاح قانون انتخابات در مقطع کنونی اقدامی عجولانه است

۰۶م آذر ،

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: اصلاح قانون انتخابات در حال حاضر اقدامی عجولانه و شتاب‌زده است و به بررسی‌های کارشناسی شده بیشتری نیاز دارد.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اصلاح قانون انتخابات را امری ضروری و لازم دانست و اظهار داشت: قانون انتخابات طی سال‌های قبل نشان داده است که ظرفیت‌های کاملی را برای اجرای انتخابات ندارد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اصلاح قانون انتخابات را در مدت زمان کوتاه یک آفت دانست و ادامه داد: اصلاح قانون انتخابات در حال حاضر اقدامی عجولانه و شتاب‌زده است و به بررسی‌های کارشناسی بیشتری نیاز دارد.

وی تصریح کرد: اگر اصلاح قانون انتخابات به بعد از انتخابات‌ آتی واگذار شود، التهابات سیاسی منجر به ایجاد دستخوش در این قانون نخواهد شد.

سروری با بیان اینکه بعد از برگزاری دو انتخابات آتی فرصت‌ کافی برای بررسی‌های بیشتر در زمینه اصلاح قانون انتخابات وجود دارد، افزود: اصلاح عجولانه قانون انتخابات شائبه اینکه اصلاح این قانون از حالت انتخاباتی خارج شده است را ایجاد می‌کند.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه اصلاح قانون انتخابات در شرایط کنونی به صلاح کشور نیست و می‌تواند زمینه ایجاد چالش را بین قوه مقننه و مجریه ایجاد کند، ادامه داد: باید مدل‌های مختلف انتخاباتی به صورت دقیق مورد آسیب‌شناسی قرار بگیرند و در زمان مناسب این قانون را اصلاح کنیم.

وی تاکید کرد: جلسات برگزار شده میان مجلس و دولت دربارهٔ اصلاح این قانون محدود بوده و به نوعی میان مجلس و دولتتقابل ایجاد شده است.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با بیان اینکه شورای نگهبان به عنوان نهادی نظارتی به اصلاح این قانون نگاه منفی دارد، خاطر نشان کرد: تصویب این قانون در حال حاضر به نفع کشور نیست و نمی‌تواند زمینه‌های لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم کند.

لازم به ذکر است که کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اصلاحیه قانون انتخابات را چندی پیش به صحن علنی ارجاع داد و این اصلاحیه با قید دو فوریت در مجلس شورای اسلامی مطرح شد که نظرات موافق و مخالف تعداد زیادی از نمایندگان، منجر به تعویق رای گیری دربارهٔ کلیات آن شد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.