اصلاح قانون “تعاون” گامی برای توسعه تولید

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: اصلاح قانون تعاون برای این بود تا تعاون نقش مؤثرتری در اقتصاد ملی ایفا کند و به جایگاه واقعی خود در تولید دست یابد.

سید راضی تور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، دربارهٔ اصلاح قانون تعاون در مجلس اظهار داشت: موضوع اصلاح قانون تعاون در صحن علنی بین نمایندگان مجلس و دولت مورد بحث قرار گرفت که طی آن دولت از بعضی مصوبات آن راضی نبود.
 
وی گفت: در نتیجه تصمیم بر این شد بعضی از موارد به شورای نگهبان ارجاع دادهشود که بخشی از اختلافات جزئی وجود داشت که هنوز به صورت نهایی اعلام نشد.
 
وی در ادامه دربارهٔ سبب اصلاح این قانون گفت: قانون تعاون با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که قبلاًًً شده بود آن طور که باید ظاهر می‌شد تا بتواند در بازار تولید و اقتصاد مؤثر باشد موفق نبود. بنابراین درخواست شد تا در صحن مورد بررسی قرار گیرد.
 
وی عنوان کرد: البته برای بررسی این قانون اختلافاتی بین نمایندگان مجلس بود و چون مجلس بر اجرای بخشی از مصوبات اصرار داشت این مسائل دوباره به شورای نگهبان ارجاع داده شد.
 
وی در پایان عنوان کرد: قانونی که به تصویب رسید برای این بود که تعاون جایگاه اصلی خودش را در اختیار پیدا کند و با توجه به برنامه‌های توسعه پنج ساله پنجم که در این جا در نظر گرفته شد بهتر ظهور پیدا کند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.