اصلاح قانون دانشگاه‌ها در پاکستان

۸ م دیماه ،

دولت ایالت پنجاب پاکستان در پی سوء استفاده معاونان دانشگاه از قدرت در غالب اختیارات خاص، قانون دانشگاه‌های این کشور را جهت کنترل بیشتر بر روی معاونان دانشگاه‌های این کشور اصلاح کرد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت ایالت پنجاب اعلام کرد: متوجه سوء استفاده معاونان دانشگاه‌های این ایالت از اختیارات قانونی خود شده است.

دولت پنجاب اعلام کرد تقریبا اکثر معاونان دانشگاه‌های این ایالت، مقامات عالی این دانشگاه‌ها شامل بخش ثبت‌نام، خزانه‌داری و دایره نظارت بر امتحانات را از طریق اعطای اختیارات اضافی به اعضای هیات علمی نورچشمی خود داده‌اند. در حالی که طبق قانون این اختیارات در حیطه ریاست دانشگاه و یا اتحادیه مربوطه می‌باشد.

بنا به گزارش پایگاه خبری یونیورسیتی ورلدنیوز، دولت پنجاب تاکید کرد: شرایط و ضوابط مربوط به تمامی انتصابات دانشگاهی در حیطه اختیارات ریاست دانشگاه است که مرتبا توسط معاونان دانشگاه‌ها این قانون زیر پا گذاشته می‌شود. لذا اصلاح قانون تازه به این ناهنجاری‌ها پایان خواهد داد.

دولت همچنین ایجاد عناوین و پست‌های تازه را در صلاحیت اتحادیه دانشگاه‌های این کشور دانسته و هر گونه دخالت و دادن اختیار به معاونان دانشگاه‌ها را در این زمینه فاقد هر گونه توجه قلمداد کرد.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.