اصلاح محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا

گردآوری توسط گروه بیمه ممتاز نیوز

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس با اشاره به در خواست از وزیر اقتصاد برای اصلاح روش محاسبه مالیات بر ارزش افزوده طلا، از پیشنهاد درج بیست بند حمایت از تولید ملی بودجه امسال در بودجه ۹۳ خبر داد.

حمید رضا فولادگر گفت: با توجه به اینکه مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده تا پایان امسال نیز تمدید شد، در زمان تبدیل به قانون دائمی روش محاسبه مالیات بر ارزش افزوده برای بعضی کالاها باید اصلاح شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: ما از وزیر اقتصاد درخواست کردیم که روش محاسبه ارزش افزوده برای طلا تغییر کند به سبب اینکه در حال حاضر این نرخ بر روی اصل شمش محاسبه می گردد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه نرخ مالیات بر ارزش افزوده باید بر اساس میزان ارزش افزوده ای که بر روی شمش کار می گردد، محاسبه شود ادامه داد: بحث ما با وزیر اقتصاد این بود که روش محاسبه ارزش افزوده بعضی کالاها مانند طلا در زمان تصویب قانون دائمی ارزش افزوده اصلاح شود.

فولادگر تاکید کرد: در حال حاضر ارزش افزوده بر روی اصل شمش محاسبه می گردد که این روش اشتباه است در حالی که نرخ ارزش افزوده باید بر مبنای فعالیتی که بر روی شمش می گردد از جمله اجرت ساخت یا حق العمل فروش آن، محاسبه شود.

وی همچنین تاکید کرد: نرخ مالیات بر ارزش افزوده نباید بر اصل شمش محاسبه شود.

گفتنی است قانون فعلی مالیات بر ارزش افزوده یک قانون آزمایشی است که مجلس با تمدید این قانون، آن را تا پایان امسال تمدید کرد و دولت نیز موظف است در پایان سال جاری که زمان اتمام اجرای آزمایشی قانون مذکور است لایحه قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده را به مجلس ارائه دهد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: ما از دولت درخواست کردیم بندهایی که برای حمایت از تولید ملی در بودجه امسال عنوان شده در بودجه ۹۳ نیز ذکر شود.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اصل ۴۴ قانون اساسی در پایان تاکید کرد: جهت گیری بودجه ۹۳ باید حمایت از تولید ملی باشد.

لازم به ذکر است در بودجه ۹۲ بیست بند برای حمایت از تولید ملی آمده است.


شبکه اطلاع رسانی بانک و بیمه

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.