اصلاح نسبت “استاد به دانشجو” در مقاطع مختلف علوم‌پزشکی

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با توجه به تغییر دولت، هنوز مجوز جذب هیات علمی صادر نشده است، تصریح کرد: نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های تحت نظارت وزارت بهداشت از سایر دانشگاه‌ها مناسب‌تر است.

دکتر محسنی بندپی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه با توجه به بحث استقلال دانشگاه‌ها بحث پذیرش اعضای هیات علمی به دانشگاه‌ها واگذار شده است، خاطر نشان کرد: برای جذب اعضای هیات علمی صلاحیت علمی و عمومی متقاضیان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: صلاحیت علمی افراد براساس رزومه و سوابق کاری وی و مقالات استاد در زمینه مرتبط بررسی می‌شود و پس از انتخاب استاد از سوی دانشگاه وزارت بهداشت عضو جدید هیات علمی را تایید نهایی می‌کند.

رییس مرکز جذب هیات علمی وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه شاخص نسبت استاد به دانشجو در دانشگاه‌های علوم پزشکی نسبت به دانشگاه‌های وزارت علوم و دانشگاه‌های آزاد مناسب‌تر است، تصریح کرد: وزارت بهداشت به منظور حرکت در راستای برنامه پنجم توسعه این نسبت را به ۱۱ به یک رسانده است.

محسنی با اشاره به افزایش تعداد دانشجوی تحصیلات تکمیلی در برنامه پنجم توسعه، اظهار کرد: در نظر داریم نسبت استاد به دانشجو را در این دوره ارتقا دهیم که براساس آن برای هر دو دانشجوی دکترای تخصصی، یک عضو هیات علمی؛ برای هر شش دانشجوی کارشناسی ارشد، یک استاد و برای هر ۱۰ یا ۱۲ دانشجوی کارشناسی نیز یک استاد در نظر گرفته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه براساس ارتقاء این شاخص، ۳۵۰۰ عضو هیات علمی به طور کلی در دانشگاه‌ها حضور خواهند داشت، اظهار کرد: در راستای برنامه پنجم توسعه و در صورت صدور مجوز، این شاخص‌ها عملی می‌شود.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.