اصلی‌ترین مطالبه زنان از دولت یازدهم امنیت شغلی و اجتماعی زنان است

اردیبهشت ۱۴۰۳

عضو فراکسیون زنان مجلس گفت: امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، بیمه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و مشکلات زنان سرپرست خانوار از اصلی‌ترین مطالبات زنان کشور است.

“شهلا میرگلوی بیات” نماینده مردم ساوه و زرندیه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی ممتاز نیوز، با اشاره به اهمیت اجرای مطالبات زنان در دولت یازدهم گفت: اصلی‌ترین مطالبه زنان اجرای مواد ۲۲۷ و ۲۳۰ قانون برنامه پنجم است.
 
وی افزود: ماده ۲۲۷ در رابطه با امنیت زنان و کودکان در محیط خانواده و اجتماع بوده و ماده ۲۳۰، ماده جامع و کامل مصوبی است که امیدواریم در دولت آتی اجرایی شود.   
 
عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اینکه بیشتر مشکلات زنان در حوزه اقتصادی و اجتماعی است اظهار داشت: امنیت شغلی، امنیت اجتماعی، بیمه زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست و مشکلات زنان سرپرست خانوار از اصلی‌ترین مطالبات زنان کشور است.   
 
میرگلوی بیات افزود: پست مرکز امور زنان در ریاست جمهوری باید با ارتقا به پست معاونت امور زنان پیگیر مسائل خاص بانوان باشد.   
 
وی تصریح کرد: رئیس جمهور منتخب در سخرانی‌های خود تشکیل وزارتخانه زنان را مدنظر قرار داده که امیدواریم مشکلات ویژه زنان از طریق ایجاد این وزارتخانه حل شود.   
 
عضو کمیسیون بهداشت و درمان در پایان با اشاره به اهمیت حضور زنان در کابینه دولت آتی تصریح کرد: زنانی که ممکن است در کابینه یازدهم استفاده شوند باید از نیروهای متعهد، متخصص و توانمند باشند و توان مدیریت اجرایی آنها چشمگیر و پررنگ باشد تا مسائل سیاسی و حاشیه‌هایشان.

عضو فراکسیون زنان در پایان خاطرنشان کرد: فراکسیون زنان به منظور طرح مشکلات و مطالبات زنان برای دیدار حضوری با رئیس‌جمهور منتخب درخواستی دادند که در روزهای آتی زمان آن مشخص خواهد شد.
 
انتهای پیام/ 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.