اصل و نسب یهودیان اروپا به فلسطین برنمی‌گردد!

۳۰م دیماه ،

aljazeera6-12.jpg

یک تحقیق ژنتیکی آمریکایی نشان داد که علی رغم آنچه که شایع شده است، نسبت یهودیان اروپا به فلسطین باز نمی‌گردد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، این پژوهش که بر روی گروه‌هایی از یهودیان اروپا انجام شد، نشان می‌دهد که نسب این اشخاص به اشخاصی باز می‌گردد که مهمترین آن قبایلی از قفقاز و یونانی‌های رم می باشند که به یهود گرویدند و تنها بخش اندکی از آنها از بین‌النهرین و فلسطین می باشند.

آران الحایک، پژوهشگر موسسه “جانز هاپکینز” در شهر “بالتیمور” آمریکا اظهار کرد: یهودیان اروپایی الاصل بیش از ۹۰ درصد از یهودیان جهان را که تعدادشان به ۱۳ میلیون تن می‌رسد، تشکیل می‌دهند.

پژوهش وی جدال‌هایی را که از دو قرن در خصوص نسب یهودیان اروپا مطرح است حل می‌کند.

نتایج این پژوهش با آنچه که یهودیان در خصوص پیشینیان خود مبنی بر اینکه آنها بعد از ورود اسلام به فلسطین از آنجا گریخته‌اند، مغایر است.

الحایک در مصاحبه با الجزیره اظهار کرد که پژوهش پیشین او که در مجله نیچر چاپ شد، در خصوص نسب یهودیان در اروپا بود اما در آن به نتایجی دست نیافته بود.

این پژوهشگر در خصوص میزان پذیرش نتایج پژوهشش در نزد اسرائیلی‌ها گفت، بی‌شک آنها نتایج این پژوهش را نخواهند پذیرفت اما بسیاری اشخاص از جمله شخص خودش این نتایج را می‌پذیرند.

وی در ادامه افزود: نتایج این پژوهش با روایت‌هایی در خصوص پراکندگی و مهاجرت یهودیان در جهان طی ۲۰۰۰ سال مغایرت دارد.

وی در خصوص انگیزه‌هایی که وی را به تحقیق در این مساله واداشت، اظهار کرد: دو انگیزه مرا به این کار مشتاق ساخت، اول تمایل من برای شناخت واقعی نسب یهودیان بود و دوم اینکه یهودیان اروپا در پژوهش‌های پزشکی خود به عنوان اشخاصی که دارای نسب مشترک می باشند، تلقی می‌شدند و این مساله سبب می‌شد که نتایج بررسی‌ها با شکست مواجه می‌شد چرا که یهودیان دارای نسب مشترک نیستند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.