اضافه حقوق بابت عدم استفاده از موبایل

۸فروردین ۱۳،

هزاران کارگر در کشور اروگوئه با کارفرمایان خود توافق کرده اند در قبال عدم استفاده از تلفن همراه هنگام کار، حقوق سالانه آنها به میزان ۵/۳ درصد افزایش یابد.
این توافق در کشوری بدست آمده است که حتی بسیاری از رانندگان حمل و نقل عمومی حین رانندگی از تلفن های همراه استفاده می کنند و صحبت کردن با تلفن همراه برای کارگران قهوه خانه ها ، شیرینی و بستنی فروشی ها، مغازه ها و سایر بخشهای کاری و خدماتی در جامعه به یک موضوع عادی تبدیل شده است.
خبرگزاری رسمی افه اسپانیا گزارش داد: در چنین شرایطی، بیش از ۲۰ هزار کارگر بخش خدمات با کارفرمایان خود و وزارت کار و تامین اجتماعی اروگوئه در چارچوب توافقات حقوقی سال ۲۰۲۴ میلادی به این توافق رسیده اند که در طول ۸ ساعت زمان کاری خود ، تلفن همراه را دور نگه دارند و در قبال آن افزایش حقوق داشته باشند.
به گزارش ایرنا بر اساس این توافق، در صورتی که کارگران قانون ممنوعیت استفاده از تلفن همراه را بطور کامل رعایت کنند، حقوق آنها ۵/۳ درصد افزایش می یابد و در صورتی که کاری فوری یا اضطراری به جز پزشکی برای آنان رخ دهد، باید از تلفن ثابت مغازه یا محل کار خود استفاده کنند .
توافق یادشده برای سه سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن بر اساس شرایط، کارفرمایان و کارگران در باره آن تصمیم گیری خواهند کرد.
این توافق در شرایطی بدست آمده است که کارفرمایان در اروگوئه از استفاده بی رویه تلفن های همراه از سو ی کارگران خود شاکی بودند و تنها راه جلوگیری از این وضعیت را قانونی شدن ممنوعیت استفاده از آن در قبال افزایش حقوق آنها دیده اند.
کشور کوچک اروگوئه در امریکای جنوبی، سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۷۶ هزارکیلومتر مربع مساحت دارد.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.