اضافه حقوق دادن برخی شرکت ها برای آرایش دختران!

ممتازنیوز.کام پایگاه سرگرمی و تفریحی

برخی شرکت‌ها دختران را به کار می گیرند و می گویند اگر آرایش کنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود!

فاجعه اینجاست که در برخی از مطبوعات و جراید تبلیغ می‌شود که دختری با روابط عمومی و اندام مناسب نیازمند هستیم. فاجعه اینجاست که چه می‌شود که دختران ما باید کالا باشند و ما این اجازه را نخواهیم داد.

بررسی‌ها نشان داده که برخی شرکت‌ها با دادن حقوق کم و استعمارگونه که نه با قانون انصاف، عدل و کار متناسب است دختران را به کار می‌گیرند به گونه‌ای که افراد احساس کنند که شغلی دارند و در کنار آن آمده‌اند گفته‌اند مبلغی برای آرایش و فلان لباس به شما داده می‌شود به گونه‌ای که اگر شما آرایش کنید یا فلان لباس را بپوشید مبلغی به حقوقتان اضافه می‌شود و ما اجازه نمی‌دهد با دختران و زنان به مانند کالا رفتار شود.

اصطلاح غلطی در میان مردم رواج پیدا کرده است مبنی بر فعالیت شرکت‌های خصوصی و این در حالی است که اساسا در قانون شرکت خصوصی نداریم چرا که قانون هفت مدل شرکت را معرفی کرده و اساسا چیزی به نام شرکت خصوصی نداریم. بعضی تصور می‌کنند چون اسم خصوصی بر شرکتی گذاشته شده است هر کاری که دلشان خواست می‌توانند در این شرکت‌ها انجام دهند و این غلط است.

غلظت آرایش دختر برای استخدام

جانشین فرمانده نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد برخورد با برخی هنرمندان، ورزشکاران و فرهنگیان که الگوی جوانان و همچنین نمادهای ارزشی به شمار می‌آیند به دستگیری یکی از هنرمندان اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس اساسا از هنرمندبودن این فرد اطلاعی نداشتند و تنها به این دلیل که این فرد مقداری پوشش را رعایت نکرده بود به او تذکر دادند که بعد از آن نیز اتفاقاتی رخ داد که ماموران کار قانونی خود را انجام دادند.

او گفت: اگر این افراد الگوی جامعه هستند چرا باید در طرح امنیت‌اخلاقی مورد نظر پلیس قرار گیرند و شاید باید در الگوسازی این افراد تاملی کرد.

پلیس طرحی نگذاشته است که با هنرمندان برخورد کند بلکه ارزش زیادی برای آنان قائل است و معتقد هستیم این افراد می‌توانند برای الگوسازی نقش موثری ایفا کنند. اما این بدان معنا نیست که چراغ سبزی برای آنان روشن است تا هر رفتاری که می‌خواهند، انجام دهند.

به گفته جانشین فرمانده نیروی انتظامی، پلیس در بحث امنیت اخلاقی با هر فردی که در دایره ناهنجاری‌ها قرار گیرد، برخورد می‌کند.


– پس از نیروی انتظامی، صدا و سیما، جراید و پس از آن دستگاه قضایی عملکرد مناسبی در این خصوص داشته‌ است و عملکرد سایر دستگاه‌ها به شدت کمرنگ یا حتی بی‌رنگ بوده است: وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت بازرگانی، نیروی انتظامی، صدا و سیما، سازمان ملی جوانان، سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت آموزش و پرورش، وزارت اقتصاد، وزارت علوم، مرکز ملی زنان، وزارت ارتباطات،‌ تربیت بدنی، شهرداری‌ها، وزارت بهداشت، ستاد امر به معروف و نهی از منکر، وزارت امور خارجه، وزارت کار و امور اجتماعی، مجلس، سازمان بهزیستی، وزارت مسکن، سازمان میراث فرهنگی، بسیج، راه و ترابری و غیره در مصوبه راهکارهای اجرایی فرهنگ عفاف و حجاب موظف هستند.

– اکنون دغدغه مردم و خانواده‌ها این است که اگر جوانانشان از خانه خارج می‌شوند آیا از سلامت روحی و روانی درستی در جامعه برخوردار می‌شوند، یا نه.

– اعتقاد داریم به راحتی می‌توان مسئله حجاب را در جامعه اجرا و کنترل کرد.

– مصادیق بدپوششی که در برخی استان‌ها همچون تهران، اصفهان و شیراز عمومیت دارد اساسا در برخی از استان‌ها موجودیت ندارد. به عنوان مثال مصداق لباس‌های تنگ و چسبان در برخی از استان‌ها معنا ندارد و نیروی انتظامی بنا به فرهنگ و رفتار مردم در هر استان حداقل‌ها را در نظر گرفته است.

– در بحث مجامع عمومی معتقدیم که همه مردم حق ورود به پارک‌ها، تفرجگاه‌ها، سینما، پاساژ و غیره را دارند و نباید یک عده محل را در انحصار خود بگیرند. مثلا در تفرجگاه‌ها مردم به دلیل احساس ناامنی رغبت به استفاده از این مکان نمی‌کنند و البته نباید در نظر گرفت که منظور از ناامنی تنها وجود اراذل و اوباش است بلکه برخی از مردم به دلیل وجود افراد بدحجاب و بی‌حجاب در این محل‌های عمومی احساس ناامنی می‌کنند.

– ما معتقد هستیم تعدادی از بدپوششان اساسا بی‌اطلاع هستند اگرچه ما وظایف خود را اطلاع‌رسانی کردیم اما برخی غافل و برخی ملاک‌ها را نمی‌دانند.

– خوشبختانه درصد دستگیری بدپوششان نسبت به افرادی که پرونده برای آنان تشکیل و به مقام قضایی معرفی می‌شوند، قابل قیاس نیست به گونه‌ای که این میزان به عدد انگشتان دست نمی‌رسد اما پلیس در اجرای این طرح بسیار جدی است و با وجود تمامی ناملایمات ما از وظیفه قانونی و شرعی خود کوتاه نمی‌آییم.

به- برخورد با بدپوششی و بدحجابی یکی از مطالبات جدی مردم است. پلیس در مقابل مطالبات مردم پاسخگو است.

– وضعیت کیش نسبت به گذشته بسیار تغییر کرده است به گونه‌ای که در گذشته برخی معتقد بودند اگر وضعیت کیش این گونه باشد باید آن را تعطیل کرد و این به آن معنا بود که بازبودن کیش به معنای فساد است و خوشبختانه وضعیت امروز کیش قابل قبول است.

– سینما محلی برای تولید و نمایش فیلم است و چندی پیش یکی از بحث‌های مطرح شده در مورد سینماها که سر و صداهایی نیز در حاشیه آن بود و نمی‌دانیم چرا این سر و صداها ایجاد شد، پخش فوتبال بود که آیا واقعا سینما جایی برای پخش فوتبال است؟

– حرف ما این بود که اگر سینماها کم رونق هستند باید این مسئله را در تولید و وضعیت فیلم‌ها جستجو کرد و آیا پخش فوتبال می‌تواند به وضعیت کم رونق سینماها کمک کند؟ با این وجود حتما فردا نیز باید سمینار و همایش در سینماها برگزار شود تا افراد پول بگیرند.

– چندی پیش ما اعلام کردیم که تنها آقایان می‌توانند فوتبالی را که از تلویزیون هم پخش می‌شود از سینما ببینند اما تعدادی از سینماداران تماس گرفتند که اگر دختر نباشد فایده‌ای ندارد! حال جای سوال است که در وجود دختر و پسر در سینماها برای پخش فوتبال چه اتفاقی می‌افتد که اگر دختر نباشد نمی‌شود.

– پلیس چندی پیش بنا به درخواست‌های مردمی مجبور شد یک نمایشگاهی را که از طرف یکی از سازمان‌ها برگزار شده بود، تعطیل کند. این نمایشگاه وضعیت بسیار بد و ناهنجاری داشت و تمام غرفه‌داران بدون استثنا با فرم مشخص و بدپوششی در این نمایشگاه حضور داشتند.

– بحث امنیت اخلاقی همواره و در طول چهار سال اخیر در دستور کار نیروی انتظامی بوده است و ما خوشحال می‌شویم که یک روز امنیت اخلاقی را به این دلیل که دیگر مصداق بدپوششی و بدحجابی در جامعه نیست، تعطیل کنیم. فرمانده ناجا اهتمام جدی به طرح امنیت اخلاقی دارد،

– در بحث خودروهای دارای افراد بدپوشش که بعضا افراد کشف حجاب می‌کنند، پلیس برخورد شدیدی داشته است به گونه‌ای که خودرو برای مدتی متوقف می‌شود و پس از آن نیز پلیس ملاحظاتی برای برگرداندن خودرو و گواهینامه به فرد بدحجاب دارد.

گردآوری شده توسط ممتازنیوز . کام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.