اضافه شدن یک بخش جدید به مخوف‌ترین موزه ساواک

قاسم حسن پور، مدیر موزه عبرت ایران به خبرنگار مهر گفت: یکی از اقدامات مهم در موزه که شاید نقطه عطفی در تاریخ باشد، نشان دادن مقاطع مختلف تاریخ معاصر است که در قالب موزه شماره ۲ بخشی از موزه عبرت ایران را به خود اختصاص می دهد.

وی گفت: بسیاری از جوانان و نوجوانان در زمان بازدید از موزه می پرسند که زندانیان چرا و با چه هدفی این همه شکنجه را تحمل کردند بنابراین نشان دادن این اتفاقات می تواند به بخشی از سوالات آنها پاسخ دهد.

حسن پور گفت: در دالان تاریخ وقاع کودتای سال ۱۲۹۹، دوران مشروطیت، تاچ گذاری، واقعه مسجد گوهر شاد، اتفاقات مربوط به دوره رضاشاه، انتصاب محمدرضا شاه برای شاهنشاهی توسط انگلیسی ها، ملی شدن صنعت نفت، اتفاقات ۱۵ خرداد و غیره در ۲۲ مقطع برای نمایش پیش بینی شده است به همین منظور کارهای ساختمان این موزه در سه تا از سالن های موزه عبرت انجام شده است منتها منتظر تخصیص اعتبارات در حوزه محتوا هستیم تا در صورت اختصاص، کار را ۶ ماهه انجام دهیم چون مطالعات آن انجام شده است.

حسن پور افزود: در طبقه سوم موزه دالان تاریخ، کافی نت قرار خواهد گرفت تا بازدید کنندگان، محققان و پژوهشگران اسناد و مدارک مورد نیاز را که امکان نمایش در موزه را ندارد، بر روی رایانه دریافت کنند.

قاسم پور تصریح کرد: با اعتباراتی که تا کنون تخصیص داده شده است توانسته ایم فضای موجود را آماده کنیم در هر صورت این موزه نه تنها موزه عبرت را تحت الشعاع قرار نمی دهد بلکه به نوعی تکمیل کننده آن نیز هست.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.