اضافه شدن ۲ میلیون هکتار زمین قابل کشت در کشور/ بهره‌برداری از ۱۰۰ پروژه مهر ماندگار

وزیر کشور گفت: در همایش ملی توسعه کشاورزی بسیاری از موضوعات بخش کشاورزی با حضور رئیس جمهور و تمام استانداران پیگیری و ۲ میلیون هکتار زمین قابل کشت به ۱۶ میلیون زمین قابل کشت کشور اضافه شد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، محمد مصطفی نجار در خصوص موضوعات مطرح شده در همایش ملی توسعه کشاورزی اظهار داشت: همانطور که اطلاع دارید همایش‌های فصلی متعددی در سراسر کشور با موضوعات متفاوت مطرح و با حضور مقامات عالی‌رتبه کشور پیگیری می‌شود.

وی افزود: از جمله مباحثی که امروز مطرح شد اضافه شدن ۲ میلیون هکتار زمین قابل  کشت زراعی در کشور بود که با اضافه شدن آن وسعت‌ زمین‌های قابل کشت در کشور به ۱۸ میلیون هکتار رسید.

وزیر کشور ادامه داد: در این همایش فعالیت استانداران در بخش کشاورزی مورد بررسی قرار گرفت و پیشنهاد آنها در این زمینه ارائه و بررسی و تصمیمات مربوطه اتخاذ و همچنین اعتبارات لازم اختصاص پیدا کرد.

نجار خاطرنشان کرد:‌ افزایش ظرفیت در بخش کشاورزی موجب افزایش اشتغال و تولید خواهد شد که امروز با تاکید رئیس جمهور این مسئله با جدیت بیشتری مورد پیگیری نمایندگان دولت قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این نشست در خصوص فاز عملیاتی و اتمام طرح‌های مهر ماندگار دولت صحبت‌هایی انجام و تصمیمات مثبتی اتخاذ شد، تصریح کرد:‌ تاکنون ۹۰۵ طرح مهر ماندگار شناسایی و به ثبت رسیده است که ۱۰۰ طرح آن تاکنون افتتاح و در سراسر کشور به بهره‌برداری رسیده است.

انتهای پیام/ش۳


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.