اضطراب و بی حوصلگی از ریشه های رانندگی تهاجمی است

۱فروردین ۱۳،

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرمانده انتظامی استان “ایلام” از اضطراب و بی حوصلگی به عنوان ریشه های رانندگی تهاجمی نام برد که خطر سوانح ترافیکی را افزایش می دهد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه خبری پلیس،سرهنگ “محمد رسولی” اظهار داشت :عدم رعایت حق تقدم ،عدم رعایت فاصله طولی ،سرعت بیش از ۲۰۰کیلومتر ،خستگی و بی حوصلگی و انجام حرکات توهین آمیز برخی از نشانه های رانندگی تهاجمی است.
وی با اشاره به اینکه حواداث وحشتناک رانندگی هر روز صفحاتی از روزنامه ها را به خود اختصاص داده است گفت:زمینه های اصلی این حوادث سهل انگاری ،عدم رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی ،عجله و عصبانیت ،خودنمایی است. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ایلام خاطر نشان کرد:این عوامل و زمینه های بروز آن سبب می شود همه ساله عده ای از هموطنان در سراسر کشور جان خود را در تصادفات از دست بدهند .
وی در بخش دیگری از سخنانش کم توجهی را کبان موتور سیکلت ها را از دیگر زمینه های بروز حوادث دلخراش رانندگی عنوان کرد و گفت:براساس آمارهای موجود از هر چند مرگی که بر اثر سانحه تصادف راکبان موتور سیکلت در ایران رخ می دهد بیشترین موارد ناشی از استفاده نکردن از کلاه ایمنی و ضربه به سر است./ف


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.