اطلاعات هواپیمای جاسوسی آمریکایی فاش شد/ حضور هواپیما در منطقه‌ای که بن لادن کشته شده بود

نیروی هوایی ایران اطلاعات هواپیمای جاسوسی بدون خلبان آمریکایی را که در ایران به زمین نشانده شد، منتشر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی برنا، شبکه تلویزیونی العالم در خبری اعلام کرد رمزگشایی از اطلاعات هواپیما نشان می‌دهد این هواپیما در آسمان منطقه‌ای که اسامه بن لادن سرکرده سابق شبکه القاعده در آنجا کشته شد، پرواز کرده است.

مقامات نیروی هوایی ایران همچنین اعلام کردند: کارشناسان ایرانی در صدد ساخت هواپیمایی از روی این هواپیمای آمریکایی هستند.

احمد عبدالاله خبرنگار این شبکه در گزارشی در این باره با اشاره به این که اطلاعات سری پنتاگون و سازمان اطلاعات آمریکا دیگر سری نیست افزود: ایران پس از به زمین نشاندن هواپیمای آر کیو ۱۷۰ اسرار آن را فاش کرد.

امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اطلاعات به دست آمده از این هواپیما را فاش کرد که نشان می دهد کارشناسان ایرانی توانسته اند از اطلاعات آن رمزگشایی کنند.

اطلاعات به دست آمده از هواپیما حاکی از آن است که این هواپیما در اکتبر دو هزار و ده به سبب مشکلات فنی به کالیفرنیا ارسال شده است و در نوامبر همان سال نیز برای انجام ماموریت به قندهار ارسال شده بود و این در حالیست که دچار مشکلات فنی بود و به همین سبب در دسامبر همان سال برای رفع عیب به لس آنجلس ارسال شد.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، این هواپیما دو هفته پیش از کشته شدن اسامه بن لادن در پاکستان در آسمان این کشور به پرواز در آمده است.

در ادامه گزارش آمده است: ایران با انتشار این اطلاعات عمدا پیام هایی را برای آمریکا ارسال کرد و با این کار هرگونه تلاش آمریکا را برای تکذیب سرنوشت این هواپیما یا دست کم گرفتن توانایی های فنی ایران به چالش کشید.

شاید قوی ترین پیامی که انتشار این اطلاعات در بر دارد این است که کارشناسان ایرانی ساخت هواپیمایی مشابه را از روی این هواپیما آغاز کرده اند.


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.