اطلاعیه جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به مناسبت آغاز دهه کرامت

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به مناسبت آغاز دهه کرامت اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

به گزارش حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران، جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار به مناسبت آغاز دهه کرامت اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

دهه کرامت که با ولادت سراسر نور و رحمت حضرت فاطمه معصومه (س) آغاز و در میانه آن با روز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی (ع) توام است و پایان آن ولادت با برکت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) می باشد.

فرصت مناسبی برای ایجاد پیوند مستحکم جوانان و نوجوانان با قرآن و ائمه اطهار (ع)، تبیین فرهنگ قرآنی و نشر معارف ارزشمند علوی، فاطمی و رضوی است.

تاملی کوتاه در سیره و رفتاری امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و شاهچراغ (ع) به خوبی نمایان می‌سازد که این بزرگواران با نگرشی ظریف، متین و مدبرانه بحث جامعه سازی را طراحی، مدل سازی و تعقیب کرده‌اند این نکته به صورت برجسته خود را نمایان می‌سازد که آن بزرگواران هر چند برای اصلاح فرد به فرد تلاش کرده‌اند و انسان سازی را مد نظر داشته‌اند اما این تلاش‌ها در فرآیندی قرار می‌گیرد که خروجی آن جامعه سازی با سمت و سوی الهی است، به بیان دیگر افق و چشم انداز موردنظر امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) جامعه سازی و ایجاد جامعه‌ ای مطلوب براساس مدل معنوی پیامبر اسلام (ص) است. آن بزرگواران با اصلاح تک تک افراد جامعه تلاش می‌کردند جامعه‌ای سالم و سازنده ایجاد نمایند.

تکریم و تعظیم ایام دهه کرامت زمان و فرصت ارزشمندی است تا شیفتگان و عاشقان ولایت ضمن حضور شکوهمند و مستمر در مراسم و برنامه‌های گرامیداشت این دهه دریچه‌های وجود خود را بر روی انوار قدسی آن سه خورشید فروزنده بگشایند و غبار دل را به یمن تقرب و توجه به وجود نازنینشان بزدایند.

جامعه انجمن‌های اسلامی اصناف و بازار با همکاری کلیه کسبه، تجار و اصناف و با توجه به سابقه تاریخی در بزرگداشت شعائر مذهبی و با تاکید دربرپایی هرچه باشکوهتر مراسم این دهه که از مبارک‌ترین لحظه‌های تاریخ هدایت بشری است، تمام توان و همت خود را در برپایی هرچه مناسب‌تر و گسترده‌تر این آیین انسان ساز دینی و معنوی به کار خواهدگرفت. آیینی که آتش نهفته‌اش سالهاست در سینه‌های امت خدا جوی و دوستار اهل بیت (ع) زبانه می‌کشد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.