اطلاعیه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هفته وحدت

۰۹ام بهمن ،

205.jpg

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به مناسبت هفته وحدت بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارشگروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن این اطلاعیه به شرح ذیل است: هفته وحدت یادگار بزرگ امام عظیم الشان ما در عصر حاضر است، وحدت اسلامی که قرآن کریم بر طبق آیه شریفه واعتصموا بحبل‌الله جمیعا ولاتفرقوا، و آیات دیگر به کرات به آن فرمان می‌دهد و روایات فراوان معصومان علیهم السلام ، مومنان را به آن سفارش می‌کند، برکات فراوانی در زندگی مسلمانان بر جای نهاده است.

تردیدی نیست که هر پیشرفت و تحول در سایه اتحاد و همدلی تحقق پدا می‌کند.

در طول تاریخ عالمان فراوانی کوشیده‌اند تا زمینه‌های وحدت را فراهم آورند که از جمله آنها زعیم عالی قدر شیعه حضرت آیت‌الله العظمی بروجردی (ره) بود. امام عظیم‌الشان از اولین روزهای مبارزه خود بر ضد رژیم شاه همه مسلمانان جهان به ویژه مردم ایران را به وحدت و همدلی تا پیروزی دعوت می‌فرمودند و پس از پیروزی انقلاب نیز با اخطار نسبت به دستان تفرقه افکن، که همواره از سوی استعمار و استکبار هدایت و حمایت می‌شدند ،توانستند وحدت کم نظیری را در جامعه اسلمی ما رقم بزنند. آن عزیز سفر کرده در اکثر سخنرانی‌ها و بیانیه‌های خود به این موضوع مهم اشاره می‌فرمودند. خلف صالح امام، مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای ( دامت برکاته) نیز همواره همگان را به رعایت وحدت و همدلی پیشنهاد فرمودند و با حفظ وحدت در میان آحاد مختلف مردم، توطئه‌های دشمن را خنثی نموده‌اند.

پدیده بیداری اسلامی در جهان اسلام یکی از میوه‌های شجره مبارکه وحدت است.

ملت شریف ایران نیز لازم است ضمن هوشیاری در برابر دستان تفرفه افکن دشمنان داخلی و خارجی، روح همدلی و همراهی در این کشور افتخارآفرین برقرار سازند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ضمن تبریک فرا رسیدن ایام ولادت با سعادت پیامبر اعظم (ص) همه مسلمانان جهان ملت شریف ایران را به وحدت و همدلی تا تحقق همه آرمان‌های اسلامی دعوت می‌نماید.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.