اطلاعیه ستاد مرکزی سفرهای کشور

۸فروردین ۱۳،

ستاد مرکزی سفرهای کشور مستقر در معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری به مناسبت روز طبیعت، اطلاعیه ای را صادر کرد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فارس، در اطلاعیه شماره ۲ ستاد مرکزی ستاد تسهیلات سفرهای کشور آمده است:

۱ – با توجه به آغاز کار مدارس کشور از روز ۱۷ فروردین ماه و آغاز حجم وسیعی از بازگشت هم‌وطنان عزیز از سفرهای نوروزی از تمامی مسافران عزیز تقاضا می گردد ضمن برنامه ریزی مناسب، از بازگشت طی ساعات پایانی روز سیزدهم اجتناب کرده و برای رفاه حال خود و عزیزانشان با اطلاع از وضعیت راه های کشور، برنامه بازگشت را از هم‌اکنون مدیریت کنند.

۲ – از هموطنان عزیز انتظار می رود در خلال بازگشت آرامش خود را حفظ کنند و ضمن احترام به قوانین و مقررات رانندگی و حقوق سایر هموطنان و همکاری با ماموران نیروی انتظامی و سایر دستگاه های متولی ضریب ایمنی سفر خود را بالا ببرند.

۳ – برای اطلاع از وضعیت راه های کشور و برنامه ریزی مناسب برای انتخاب مسیر بازگشت می توانید با سامانه گویای راه های کشور به شماره تلفن گویا ۱۴۱ تماس حاصل کنید.

۴ – همچنین برای سپری کردن سفری ایمن و مدیریت زمان می توانید از وضعیت آب و هوای کشور از طریق شماره تلفن گویای ۱۳۴ سازمان هواشناسی، آگاهی پیدا کنید.

۵ – بی شک حفظ محیط زیست و منابع طبیعی یکی از عمده ترین زیرساخت های گردشگری پایدار در هر جامعه ای است لذا از هم‌وطنان عزیز انتظار می رود در خلال سفر خود نسبت به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی کوشا بوده، از ریختن زباله، روشن کردن آتش و هر اقدام دیگری که سبب آسیب رسیدن به طبیعت می گردد اجتناب کنند.

۶ – هم وطنان عزیز می توانند از طریق شماره های ۶۹ و ۶۶۵۸۲۱۶۸ با خادمان نوروزی ستاد مرکزی سفرهای کشور در ارتباط باشند و از طریق شماره های ۶۶۵۸۲۲۳۰ و ۰۹۶۶۹ و سامانه پیام کوتاه ۲۰۰۰۴۴۰ شکایات و پیشنهادات احتمالی خود را منتقل کنند.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.