اطلاعیه هواشناسی درباره بارش باران و برف

سازمان هواشناسی در اطلاعیه‌ای ضمن اشاره به تداوم باران و برف و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما در برخی نقاط کشور از آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر، احتمال برخورد صاعقه و لغزندگی جاده‌های کوهستانی خبر داد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی از فردا (۱۱ آذرماه) نفوذ و فراگیری بیشتر سامانه بارشی در کشور و کاهش ۵ تا ۷ درجه‌ای دما پیش‌بینی می‌شود.

بر این اساس فردا (۱۱ آذرماه) بارش باران در برخی مناطق همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت، در مناطق مستعد  تگرگ و همراه با کاهش دما  در استان‌های ایلام، خوزستان ، گیلان ، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قزوین و قم پیش‌بینی می‌شود.    

بارش برف و باران، وزش باد شدید موقتی و کاهش دما دراردبیل ، ارتفاعات استان‌های تهران، البرز، قزوین، سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، غرب اصفهان و برخی نقاط استان‌های زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، چهارمحال و بختیاری، کرمانشاه، همدان، مرکزی، کردستان و لرستان رخ خواهد داد.

روز سه شنبه (۱۲ آذرماه) بارش باران، در برخی مناطق همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی برای استان‌های خوزستان، بوشهر، برخی نقاط استان‌های فارس، یزد، اصفهان، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، البرز، قزوین، قم، سمنان، ایلام، گیلان، مازندران و گلستان  پیش‌بینی می‌شود.

در همین روز بارش باران و برف در استان‌های اردبیل، زنجان، قزوین، ارتفاعات البرز مرکزی دراستان‌های تهران، البرز، سمنان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری ، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، لرستان، شمال فارس، جنوب استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، غرب اصفهان و خراسان شمالی رخ خواهد داد.       

 

بر اثر این شرایط جوی آبگرفتگی معابر عمومی، متلاطم شدن دریای خزر، احتمال برخورد صاعقه و  لغزندگی جاده‌های کوهستانی پیش‌بینی می‌شود. لذا اجتناب از تردد غیر ضروری به‌ویژه در جاده‌های مواصلاتی خارج از شهر، پرهیز از صعود به ارتفاعات، انجام اقدامات لازم برای حفظ محصولات کشاورزی، کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها توصیه می‌شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.