اطلاع رسانی حدود ۷ میلیون صفحه در کتابخانه دیجیتال کتابخانه ملی

به گزارش خبرگزاری مهر، کتابخانه دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به منظور حفاظت بلندمدت دیجیتالی و ارتقای دسترس پذیری پژوهشگران به میراث مکتوب طراحی و ساماندهی شده است.

این کتابخانه با توجه به ماموریت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در گردآوری، حفاظت، سازماندهی و اشاعه اطلاعات مربوط به آثار مکتوب و غیرمکتوب از سال‌های گذشته طراحی و به اجرا درآمده و هم اکنون در برگیرنده ۵۶۲ هزار و ۳۴۸ صفحه دیجیتالی شده نسخه چاپی، خطی، سنگی و سربی قدیمی است.

۹۲۰ هزار و ۹۶۴ صفحه از پایان نامه‌های فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها و موسسات کشور، ۷۱ هزار و ۸۶۹ صفحه سند، ۹۱ هزار و ۸۵۷ صفحه عکس، ۵۴ هزار و ۳۱ صفحه اعلامیه و روزنامه بخش دیگری از موجودی کتابخانه دیجیتال را شامل می‌شود که تا کنون بارگذاری شده است.

نقشه، تمبر، پوستر، موسیقی، فیلم و مصاحبه با شخصیت‌های مختلف نیز بخش دیگری از این حافظه مستند کشور است و استفاده از همه این منابع پژوهشی با مراجعه به وبسایت کتابخانه دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی میسر است.

همچنین در راستای تقویت کتابخانه دیجیتال، اسکن نسخه‌های خطی و چاپی با جدیت توسط کتابخانه ملی پیگیری می‌شود و جشن اتمام اسکن تمام نسخ خطی در ۱۵ مهرماه برگزار خواهد شد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.