اطلاع رسانی در سطح جامعه راهکار مقابله با شیوع و گسترش اعتیاد است

۲۰فروردین۱۳،

دبیر کل زندان‌های استان کرمانشاه گفت: اعتیاد پدیده‌ای شوم و مخرب است و برای جلوگیری از اشاعه مصرف مواد مخدر باید اهتمام لازم در راستای پیشگیری، آموزش و اطلاع رسانی در سطح جامعه صورت گیرد.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، اسد بیگی مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه صبح امروز از مجتمع حرفه‌آموزی و کار درمانی زندان‌های استان بازدید و ضمن دیدار با پرسنل و کارکنان این مرکز در نشستی با مددجویان حضور منسجم در چرخه آموزشی و درمانی و بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های موجود مجتمع را در جهت ارتقاء سلامت روحی، روانی و جسمانی آنان مورد تأکید قرار داد.

مدیر کل زندان‌های استان با اشاره به آثار و تبعات اعتیاد بر زندگی فردی و اجتماعی معتادین گفت: اعتیاد به مواد مخدر علاوه بر آسیب‌های فردی سبب اختلال در روابط اجتماعی می‌شود و عموماً سبب از هم پاشیدگی کانون خانواده‌ها و گسترش بزه در سطح جامعه می‌شود.

اسد بیگی افزود: تحلیل قوای جسمانی و ضعف عمومی به ویژه ضعف اراده و ناتوانی در تصمیم‌گیری از جمله عوارض ناخوشایند سوء مصرف مواد مخدر است که تعهد و مسئولیت‌پذیری را در قبال خود، خانواده و جامعه از بین می‌برد و زمینه بروز تخلف و هنجار شکنی را پدید می‌آورد.

وی حضور مددجویان در مجتمع را فرصت مغتنمی برای بازتوانی آنان دانست و اضافه کرد: در مجتمع‌های حرفه آموزی و کار درمانی بستر مناسب سم زدایی، آموزش و درمان به نحو بسیار مطلوب فراهم شده و توانمند کسی است که بتواند از امکانات و ظرفیت‌های موجود در جهت زدودن آثار اعتیاد و ارتقاء توانمندی جسمی، روحی و روانی خود بهره برداری کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: آموزش‌ها باید هدفمند و متمرکز باشد و تعامل و هم‌افزایی لازم نیز بین نهادهای ذی‌ربط صورت گیرد تا مددجویان بتوانند در جامعه حضور فعال داشته باشند و از حمایت‌های اجتماعی برخوردار گردند.

مدیر کل زندان‌های استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ریشه‌یابی و شناخت علل و عوامل زمینه‌ساز اعتیاد بسیار ضروری است و برای مقابله با شیوع و گسترش آن باید اطلاع رسانی و هم‌افزایی لازم در سطح جامعه صورت گیرد.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.